صرفه جویی ۶۰۰ میلیارد ریالی با راه اندازی کارخانه شن و ماسه خرم آباد

خرم آباد - ایرنا - شهردار خرم‌آباد گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال سالانه از منابع این شهرداری برای خرید شن و ماسه هزینه می شود که با راه اندازی کارخانه شهر، این مبلغ صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا داریوش بارانی بیرانوند روز یکشنبه در همایش شهرداران استان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: سال گذشته مجوز برداشت معدن کوهی شن و ماسه اخذ و امسال نیز تجهیزات مربوط به این کارخانه خریداری شده است و به زودی راه اندازی می شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط دائم تولید زباله در شهر خرم آباد افزود: این شهرداری به لحاظ تولید سطل زباله نه تنها خودکفا شده است بلکه برای دیگر شهرها هم می تواند تولید داشته باشد.

وی بیان کرد: سایت زباله شهرداری خرم ‌آباد در گذشته یکی از کانون‌های بحران زا در حوزه زیست محیطی بود که ظرف یک سال گذشته نه تنها این مساله حل شد بلکه به عنوان پایلوت(نمونه)، طی چند مرحله نیز کاشت درخت در محوطه آن انجام شده است.

شهردار خرم آباد با اشاره به راه‌اندازی سایت پردازش زباله در مقصد و همچنین آغاز تفکیک پسماندها از مبدا توسط پیمانکار افزود: شهرداری خرم‌آباد چرخه کامل مدیریت پسماند را در سایت زباله پیش می‌برد.

بارانی بیرانوند در خصوص شهر هوشمند هم گفت: یکی از بزرگترین قراردادهای کشور در خصوص پایش تصویری توسط شهرداری خرم‌آباد با شرکت مخابرات منعقد شد و کمتر از ۲ماه آینده از شهرداری الکترونیک خرم‌آباد رونمایی خواهد شد که با تحقق این مهم بخشی از فرآیند اخذ پروانه ساختمانی توسط متقاضیان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha