تولیت آستان قدس: قهرمانان ورزشی به فتح قله‌های اخلاقی و معنوی هم توجه کنند

مشهد-ایرنا-تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی تنها به کسب مدال در مسابقات نباید بسنده و قناعت کنند و در کنار مدال‌های ورزشی باید برای فتح قله‌های اخلاقی و معنوی نیز از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی روز یکشنبه در دیدار با اعضای کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های پارالمپیک پاریس با بیان اینکه ورزشکاران دارای محدودیت‌های جسمی پیام‎‌آور امید، استقامت و نشاط برای همنوعان خود هستند، افزود: ورزشکاران پارالمپیک با اراده خود نشان دادند که با وجود نقص جسمانی می‌‎توان قهرمان شد؛ آن‌ها نقص ظاهری در جسم را محدودیت نمی‌‎دانند و با صبر و تلاش روحیه خود را حفظ می‌کنند و از بسیاری افراد سالم بهتر، موفق‌تر و سربلندتر زندگی می‌کنند.
وی حضور قهرمانان ورزش کشورمان به بارگاه قدس رضوی را خوش آمد گفت و تصریح کرد: کار بسیار زیبا و پسندیده‌ای انجام دادید که ورود به این مسابقات بین المللی را از بارگاه قدس رضوی و با اذن و عنایت حضرت رضا(ع) شروع کردید.

تولیت آستان قدس در ادامه سخنان خود با تبریک موفقیت‌های کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های المپیک پاریس که تحت عنوان «خادم الرضا (ع)» در این رقابت‎‌ها حضور یافت، تلاش‌های این کاروان را ارج نهاد و گفت: بدون مبالغه برکت نام امام رضا(ع) و همت جوانان عزیز ورزشکارمان این موفقیت‌ها را به ارمغان آورد و امیدواریم کاروان پارالمپیک با موفقیت، افتخار و سربلندی و کسب مدال های متعدد در این مسابقات بدرخشد.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه ملت ایران به ورزشکاران پارالمپیکی خود افتخار می‌کند، تصریح کرد: امید است شما ورزشکاران بتوانید در روحیه دادن به دیگر همنوعان خود چه در حوزه ورزشی و چه اخلاقی و فرهنگی، الگو باشید.

اعضای کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های پارالمپیک پاریس روز یکشنبه در سفر به مشهد با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند و از حرم مطهر رضوی برای شرکت در این مسابقات بدرقه شدند.

کاروان ورزشی «فرزندان ایران» که دهمین دوره حضور خود را در پارالمپیک تجربه می‌کند شامل ۶۶ ورزشکار، ۳۴ کادر فنی و ۲۰ همراه اعم از پزشک، معاون فرهنگی و خدمه است که دوم شهریورماه ماه ۱۴۰۳ عازم رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد شد.

هفدهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۶ تا ۱۸ شهریور با حضور چهار هزار و ۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۸ کشور جهان در ۲۲ رشته برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha