آیین بدرقه کاروان پارالمپیک در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد-ایرنا-کاروان پارالمپیک کشورمان با نام "فرزندان ایران" روز یکشنبه با حضور در رواق نجمه خاتون حرم مطهر رضوی و زیارت مرقد منور حضرت رضا (ع)، برای شرکت در رقابت های پاریس ۲۰۲۴ بدرقه شد.

به گزارش ایرنا، اعضای کاروان پارالمپیک کشورمان، ضمن زیارت مضجع شریف ثامن الحجج(ع)، از امام رضا(ع) خواستند تا به آنها کمک کند که با انرژی مضاعف در این دوره از مسابقات شرکت ‌کنند و مدال‌های خوشرنگی را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

آیین بدرقه کاروان پارالمپیک در حرم مطهر رضوی برگزار شد

این مراسم، با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری برجسته کشورمان جواد پناهی آغاز شد و حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز سخنران اصلی این مراسم معنوی بود.

در ادامه غفور کارگری، رییس اداره پارالمپیک ایران به معرفی کاروان اعزامی پارالمپیک به کشور فرانسه پرداخت و پس از آن نسرین شاهی، قهرمان تیراندازی با تپانچه دوره قبل رقابت های پارالمپیک، سخنانی را در خصوص عنایات حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) به تیم ملی ایراد کرد.

قرائت سوگندنامه توسط کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته، مدیحه سرایی مداح اهل بیت و خروج کاروان ورزشکاران از زیر قرآن و تبرک جستن از کلام الله مجید نیز از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

کاروان ورزشی «فرزندان ایران» که دهمین دوره حضور خود را در پارالمپیک تجربه می‌کند شامل ۶۶ ورزشکار، ۳۴ کادر فنی و ۲۰ همراه اعم از پزشک، معاون فرهنگی و خدمه است که دوم شهریورماه ماه ۱۴۰۳ عازم رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد شد.

هفدهمین دوره رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۶ تا ۱۸ شهریور با حضور چهار هزار و ۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۸ کشور جهان در ۲۲ رشته برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha