۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱:۰۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85572150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام حماس: رژیم صهیونیستی در صدد تشدید حملات به رفح و خان یونس است

تهران-ایرنا-یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس یکشنبه شب تاکید کرد که صهیونیست‌های اشغالگردر صدد تشدید حملات علیه مردم فلسطین در رفح و خان یونس در جنوب نوار غزه است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، «عزت الرشق» تصریح کرد که دستور دولت اشغالگر صهیونیستی به تشدید حملات به خان یونس و رفح برای بهبود موقعیت این رژیم در جریان مذاکرات آتش‌بس، بیانگر اصرار هرچه بیشتر اشغالگران اسرائیلی به جنایت علیه مردم غزه و حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان فلسطینی است.

وی گفت: این تصمیم ماهیت حقیقی این رژیم نازی صهیونیستی جنایتکار و تروریست و تشنه به خون را برای دنیا ثابت می‌کند و آن‌ها به ویژه دولت آمریکا به عنوان حامی اصلی این رژیم جنایتکار را در برابر مسئولیت سکوت در مقابل جنایات و نسل‌کشی این رژیم در غزه و ناتوانی در توقف این جنگ قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از جنوب فلسطین علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ ( ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه و یک وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳ ) به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و دارو ویران شده است.

وزارت بهداشت غزه روز پنجشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۴۰ هزار و ۵ نفر رسیده است.

براساس این گزارش، شمار زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha