یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی از سال گذشته تاکنون به یک هزار و ۱۵۷ طرح مستقل و پشتیبان در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا سید فرهاد ناصری نیا روز دوشنبه در جلسه بررسی طرح های مشاغل خاگی افزود: از پارسال تاکنون ۱۴ هزار و ۹۵۴ نفر در سامانه مشاغل خانگی لرستان ثبت نام و بیش از ۱۲ هزار مجوز فعالیت در این مشاغل صادر شده است.

وی بیان کرد: از مجموع مجوزهای صادره هفت هزار و ۹۷۵ فقره به صورت مستقل و چهار هزار و ۵۵۷ مجوز بصورت پشتیبان بوده و یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: طی چهار ماهه نخست امسال بیش از ۸۰۰ طرح مستقل و پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی با هماهنگی دستگاه های اجرایی به بانک ها معرفی شده که فرآیند پرداخت این تسهیلات به افراد متقاضی در حال انجام است.

ناصری نیا اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته امسال نیز بیش از یک هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال برای این حوزه اختصاص یافت که ۱۳۰ میلیارد ریال از این اعتبارات سهم بسیج سازندگی و ۳۰ درصد از آن به مددجویان کمیته امداد اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبارات سال جاری حوزه مشاغل خانگی به استان ها گفت: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی بانک های توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران باید در سامانه mcls.gov.ir نام نویسی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: متقاضیان وام مشاغل خانگی می‌توانند یکی از رشته‌های صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت-خدمات) و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha