۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85572341
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اقدامات لازم برای پیشگیری از گرمازدگی در اربعین حسینی

اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه گرمازدگی شدیدترین شکل بیماری‌ ناشی از افزایش دماست که ممکن است حتی زندگی فرد مبتلا را به خطر بیندازد، برای حفظ سلامت و جلوگیری از گرمازدگی زائران در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) نکات لازم را تشریح کرد.

دکتر پژمان بختیاری نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به زائران توصیه کرد: آب یخ یا حتی بسیار خنک ننوشید، سعی کنید از آبی استفاده کنید که ولرم و مطابق با دمای بدنتان باشد، لباس‌های گشاد و نخی بپوشید و لباس‌های چسبان را کنار بگذارید.
وی افزود: بار اضافه با خود حمل نکنید و اگر مقدور است از کالسکه یا وسایل چرخدار برای جدا کردن بار از بدنتان استفاده کنید.
بختیاری نیا ادامه داد: هر جا که استراحت می‌کنید، قدری شربت خاکشیر و تخم شربتی درست کنید و حین پیاده‌روی میل کنید، از غذاهای سرخ شده و چرب بپرهیزید و فقط غذاهای ساده بخورید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روزها که گرما به اوج می‌رسد در موکب‌ها بمانید و عصرها، شب‌ها و صبح‌های زود پیاده‌روی کنید و آب، زیاد بنوشید، منتظر احساس تشنگی نباشید و همیشه با خودتان بطری آب آشامیدنی داشته باشید.


وی اضافه کرد: مصرف نوشیدنی‌های گازدار و نوشابه‌ها را به صفر برسانید و فقط آب بیاشامید، یموترش دونیم شده را در ظروف کوچک و سبک حمل کنید و گاهی آب یک نیمه لیمو را میل کنید.

بختیاری نیا اظهار کرد: تمام مواضع پوستی خود را با چفیه سبک و نخی بپوشانید و لباس‌های آستین کوتاه نپوشید، کلاه و عینک را هم برای سلامت چشم و جلوگیری از نفوذ گرما استفاده کنید.
رییس مرکز بهداشت خوزستان توضیح داد: تا حد امکان نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف نکنید در عوض می‌توانید از شربت‌های سنتی بهداشتی استفاده کنید، از غذاهایی با طبع گرم کم‌تر استفاده کنید و در مسیر، بی‌رویه غذا نخورید.

به گزارش ایرنا ، استاندار خوزستان ار تردد یک میلیون و ۱۳ هزار نفر زائر ایرانی و خارجی از زمان آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی ( اول ماه صفر) از مرزهای خوزستان خبر داده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha