رتبه‌بندی استان‌ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیازمند صحت‌سنجی است

ارومیه- ایرنا- سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: رتبه بندی استان‌ها در زمینه عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیازمند صحت‌سنجی است و اختصاص رتبه ۳۱ کشوری به این استان قابل پذیرش نیست.

صابر پرنیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فرم‌هایی که درباره اثر بخشی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال ۱۴۰۲ از طریق وزارت کشور ارسال شده، به علت اینکه دستورالعمل روشنی برای تکمیل فرمها در دسترس نبوده، به این نتیجه رسیدیم که فرمها با دیدگاه و برداشتهای متفاوتی در استانهای مختلف تکمیل شده و معیارهای متفاوتی از سوی استان ها مدنظر بوده است.

وی ادامه داد: آمارهایی که سایر استانهای کشور در این باره مطرح می کنند، به نظر می رسد که چندان عملیاتی نبوده اند و از واقعیت به دور هستند.

وی با بیان اینکه در این کارگروه ها حضور استاندار و یا معاون هماهنگی امور اقتصادی الزامی است، اضافه کرد: حتی برخی بررسی های تلویحی نشان می دهد شاخص حضور استاندار در کارگروه که یک مبنای مهم امتیاز در این فرم ها بوده و با دیدگاههای متفاوت در سطح کشور تکمیل شده است.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: به نظر می‌رسد هیچ فرآیندی برای صحت سنجی و راستی آزمایی این فرم ها و اعداد و ارقام ارسال شده نیز وجود نداشته و صرفا به استناد خود اظهاری استان ها این رتبه بندی صورت پذیرفته است و نیاز بود تا یک سیستمی برای صحت سنجی اطلاعات ارائه شده در این خصوص پیش بینی می شد.

پرنیان با بیان اینکه این انتقادات از طریق استانداری آذربایجان غربی نیز به وزارت کشور منعکس شده است، گفت: با توجه به این دلایل و همچنین عدم همخوانی آمار و اطلاعات در ارزیابی وزارت کشور با آمار رسمی منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، معترض شدیم و به دبیرخانه کشوری کارگروه نیز که در وزارت صنعت، معدن و تجارت مستقر بوده، موضوع منعکس شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی همواره از استان های فعال در حوزه رفع موانع تولید بوده و برگزاری دهها یکشنبه حمایت از تولید بخشی از فعالیت ابتکاری استان در این خصوص بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha