۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85572441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ هزار و ۲۹ بیمار خاص زنجان در سامانه بیمه سلامت نشان دار شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۲۹ بیمار خاص و سخت درمان استان در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده و می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند.

سعید کرمی زنجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماران در صورت نشان‌دار بودن پرونده خود در سامانه بیمه سلامت،‌ هنگام دریافت خدمت می‌توانند از کمک‌های صندوق بیماری های خاص و سخت درمان هم در بخش بستری و هم سرپایی بهره مند شوند.

وی به توسعه پوشش بیمه‌ای بیماران خاص و سخت درمان در سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: هدف از انجام این کار خدمت رسانی بهینه به گروه های هدف است.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس برنامه‌های غربالگری تشخیص پیش از تولد بیماری‌های تالاسمی، سیکل سل و فینل کتونوری برای تک تک اعضای خانواده های بیماران متابولیک ارثی، هموفیلی، آتروفی عضلانی نخاعی (SMA)، سیستیک فیبروزیس(CF) و بال پروانه‌ای(EB) در آزمایشگاه‌های مرجع سلامت تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خاطر نشان کرد: این صندوق در حوزه سلامت و به موجب بند (ن) تبصره ۱۷ ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بر اساس اساسنامه مصوب هیات وزیران با محوریت سازمان بیمه سلامت در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد و ۱۰۷ نوع بیماری خاص و سخت درمان مشمول این صندوق شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای طرح تاکنون ۳۶۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و سخت درمان در سطح استان هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha