۱۰ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی از کانون پرورش فکری خدمات می‌گیرند

بیرجند- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت:۱۸ هزار و ۷۴۴ کودک و نوجوان استان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری هستند که ۱۰ درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شوند.

مهدی مظهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۸۶ هزار و ۴۹ دانش‌آموز کودک و نوجوان در مدارس عادی و استثنایی در استان تحصیل می‌کنند که ۱۰ درصد این افراد عضو کانون‌های پرورش فکری شده‌اند و از خدمات ۱۲ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۱هزار و ۸۳۷ نفر از اعضای کانون‌‍ های استان کودک و ۶ هزار و ۹۰۷ نفر نوجوان هستند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که با افزایش تعداد اعضای کانون های استان زیرساخت‌های فرهنگی هم باید ارتقا یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰۰ کارگاه تابستانی اوقات فراغت در سطح کانون‌های این استان برای کودکان و نوجوانان دایر است.

وی اظهار کرد: این کارگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تمامی شهرستان‌های استان فعال است.

مظهری تصریح کرد: نقاشی، خوشنویسی، اوریگامی، هوش مصنوعی، نجوم، رباتیک، آزمایش‌های علمی، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، نمایش خلاق و کارگاه هایی از جمله شعر، نوشتن خلاق، قصه گویی، فرزندپروری، مهارت های زندگی، سفال گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق و نوشتن خلاق از جمله این فعالیت‌های فرهنگی است.

وی بیان کرد: ۱۲ مرکز ثابت در استان فعال بوده که در هر یک به طور میانگین ۲۵ کارگاه آموزشی دایر شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: طبق استانداردها باید دست کم در هر شهرستان یک مرکز کانون وجود داشته باشد که اکنون کانون در شهرستان های خوسف، دستگردان، فعال نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha