۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85591346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ کارگاه تابستانه در خراسان جنوبی برپا شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85591346
۳۰۰ کارگاه تابستانه در خراسان جنوبی برپا شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: تابستان امسال ۳۰۰ کارگاه تخصصی در کانون‌های پرورش فکری استان برپا شد و سه هزار و ۵۰۰ نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

مهدی مظهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری کارگاه‌ها پر کردن اوقات فراعت کودکان و نوجوانان بود که با شعار «تابستونتو بساز» در سراسر استان برپا شد.

وی عنوان کرد: فعالیت این کارگاه‌ها از ابتدای تیر آغاز شده و تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و علمی شرکت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی بیان کرد: ۶۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، مهارتی و علم و فناوری در کارگاه‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون دنبال شده است.

وی گفت: بیشترین اقبال کودکان و نوجوانان به کارگاه‌های قصه‌گویی، کاردستی، نوشتن خلاق، سفال، نقاشی، قرآن، شاهنامه‌خوانی، خوشنویسی، خبرنگاری، سرود، تئاتر، شعر، آشنایی با هنر اسلامی، تندخوانی، مهندسان کوچک، رصد ستارگان، موسیقی، نمادشناسی تصاویر و روبیک بوده است.

مظهری ادامه داد: ۱۲ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در خراسان جنوبی فعال است که علاوه بر تابستان در طول سال تحصیلی نیز خدمات ارایه می‌کنند.

وی یادآور شد: اجرای عدالت اجتماعی، غنی‌سازی اوقات فراغت و فراهم شدن زمینه دسترسی همه کودکان و نوجوانان به خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون مهمترین دغدغه است و در همین راستا چند پروژه عمرانی در مناطق کم‌برخوردار شهر بیرجند با جمعیت دانش‌آموزی زیاد اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیرجند و طبس فعال بود اما امروز این تعداد به ۲۱ مرکز ثابت،‌ سیار و پستی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مراکز سیار کانون علاوه بر خدمات‌رسانی به مناطق دور دست شهری، روستاهای مختلف استان را نیز پوشش می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha