۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85572579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنگ غزه اتحاد دموکرات‌ها را به چالش می‌کشد

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85572579
جنگ غزه اتحاد دموکرات‌ها را به چالش می‌کشد

تهران – ایرنا – روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از همایش سراسری دموکرات‌ها نوشت که اختلاف نظر شدید میان طیف‌های گوناگون این حزب در مورد رویکرد دولت بایدن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه موجب شده تا نمایش اتحاد درون حزبی با تهدید روبرو شود.

به گزارش ایرنا، در گزارش امروز نیویورک تایمز از شیکاگو آمده است: در شرایطی که قرار است گردهمایی سراسری حزب دموکرات نشان دهنده شور و شعف و اعتماد به نفس باشد، یک موضوع دردناک به شدت موجب دودستگی میان دموکرات های سنتی و چپگرایان شده است: یعنی جنگ اسرائیل در غزه.

به نوشته نیویورک تایمز، با وجود آنکه کامالا هریس همدلی بیشتری با فعالان حقوق فلسطینی ها دارد، پیش بینی می شود که ده‌ها هزار معترض در خارج از محدوده امنیتی این رویداد تجمع کرده و در برنامه های انتخاباتی دموکرات ها اختلال های پر سر و صدایی ایجاد شود.

سوال کلیدی ای که دموکرات‌ها در این هفته با آن روبرو خواهند بود آن است که آیا این تظاهرکنندگان نماینده بخش مهمی از رای‌دهندگان، قادر به تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آتی هستند یا آنکه تعدادی چپگرای افراطی اند که باید برای حفظ آرای میانه روها در برابر آنها مقاومت کرد.

یافته های نظرسنجی جدید دانشگاه شیکاگو که امروز منتشر می شود نشان می دهد که رای ‌دهندگان زیر ۴۰ سال دیدگاه های متفاوتی در قبال بحران غزه دارند: ۳۶ درصد از آنها مخالف کمک نظامی آمریکا به اسرائیل هستند، ۳۳ درصد این موضوع را تأیید کرده و ۲۹ درصد نظری ندارند.

مهمتر از آن، نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که جنگ غزه در تقریبا پایین ترین سزح نگرانی رای دهندگان جوان قرار داشته و بسیار پایین تر از مهاجرت، رشد اقتصادی و تبعیض در درآمدها قرار دارد.

با این حال، نشانه هایی از کشمکش در روزهای آتی وجود دارد. نمایندگان طیف "غیر متعهد" که حاضر به حمایت از جو بایدن در انتخابات درون حزبی نشدند، قصد دارند هر روز صبح یک کنفرانس خبری در نزدیکی محل برگزاری گردهمایی برگزار کنند.

روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه نیز تظاهرات گسترده ای در برابر کنسولگری اسرائیل در مرکز شهر شیکاگو و همچنین خیابان ها و پارک های مجاور محل گردهمایی دموکرات ها برنامه ریزی شده است.

در این میان، گروه‌های هوادار اسرائیل مانند "اکثریت دموکراتیک حامی اسرائیل"، "شورای یهودیان دموکرات آمریکا" و لابی لیبرال جی استریت (J Street) نیز مراسمی را برای رفع نگرانی رای دهندگان دموکرات هوادار اسرائیل برگزار خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha