هراس دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از معترضان حامی فلسطین

تهران- ایرنا- دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه برگزاری کنوانسیون ملی حزب خود (DNC) در شیکاگو، بیم مواجهه با معترضان حامی فلسطین دارند که وعده گردهمایی و اعتراض به جنگ داده‌اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری اکسیوس، مقامات امنیتی کنگره آمریکا به اعضای دموکرات مجلس نمایندگان که قرار است هفته آینده در کنوانسیون ملی این حزب در شیکاگو شرکت کنند، توصیه کرده اند که برای رزرو اتاق از نام خود استفاده نکنند و در صورت روبرو شدن با معترضان با آنها درگیر نشوند.

این دستورالعمل پس از آن ارائه شده است که برخی قانونگذاران دموکرات پس از شدت گرفتن اعتراض های حامیان فلسطین، از امنیت خود هراس دارند.

یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان در همین زمینه به اکسیوس گفت که آنها «بسیار نگران» امنیت خود هستند.

یکی از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان نیز گفت که اعضای کنگره به نمایندگان گفته اند که «به منطقه خاصی نروند، زیرا انتظار خشونت می رود».

وی سپس پیش‌بینی کرد: «معترضان در جای مشخصی نمی مانند و مشکل ایجاد می کنند».

در راهنمایی‌هایی که به اعضای مجلس نمایندگان ارائه شده، آمده است: اگر با معترضان روبرو شدید، سعی کنید درگیر نشوید و به پلیس کنگره گزارش کنید.

یکی از قانونگذاران به اکسیوس گفت که از اعضا خواسته شده تا به نام خود هتل رزرو نکنند، زیرا هتل ها برخی تماس های تصادفی دارند و از آنها نام افراد مهمان خواسته می شود.

براساس گزارش ها، انتظار می‌رود ده‌ها هزار تظاهرکننده حامی فلسطین در کنوانسیون حزب دموکرات که قرار است هفته آینده در شیکاگو برگزار شود، در اعتراض به کمک‌های مالی آمریکا به جنگ اسرائیل در غزه گرد هم بیایند.

در بسته ای که برای خوشامدگویی به دموکرات های کنگره ارسال شده، آمده است: امنیت رویداد را در شیکاگو سرویس مخفی تامین می کند و با تمام سطوح سازمان‌های مجری قانون از جمله پلیس کنگره و اداره پلیس شیکاگو هماهنگ شده است.

در این سند همچنین آمده است که سرویس مخفی بیش از ۴۰۰ ساعت آموزش به افسران برای این رویداد ارائه کرده است.

این پایگاه خبری یادآوری کرده است که اعضای کنگره آمریکا پیش از این و در ماه نوامبر (آبان) از یک رویداد در مقر کمیته ملی دموکرات ها در ساختمان کنگره و پس از مسدود شدن در ساختمان توسط معترضان با کمک نیروهای پلیس خارج شدند.

پس از آن بود که دموکرات ها در ماه دسامبر (آذر) یک گروه ویژه برای امنیت اعضا راه اندازی کردند تا در واکنش به اعتراض ها آمادگی داشته باشند.

چندین قانونگذار نیز در گفت‎وگو با اکسیوس اعلام کردند: ؛هیچ کاری از دست ما برنمیاد جز اینکه به تدابیر امنیتی امیدوار باشیم.؛

به گزارش ایرنا، تظاهرات در آمریکا در اعتراض به حمایت واشنگتن از جنگ اسرائیل در غزه پس از حمایت بی قید و شرط جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی آغاز شد.

دولت آمریکا با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در ۱۵ مهرماه، ارسال کمک‌های همه جانبه خود به این رژیم به ویژه انواع سلاح، مهمات و بمب‌ها را شدت زیادی بخشید و حتی بایدن در روزهای اول جنگ در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها در غزه به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات تل آویو دیدار و گفت وگو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha