استمداد غرفه‌داران بازارچه جیرفت پس از آتش‌سوزی: مدیران فقط ما را پاس می‌دهند+فیلم

جیرفت- ایرنا- ۶ مرداد امسال بازارچه موسوم به دستفروشان جیرفت درگیر آتش شد و ۴۵ غرفه آن سوخت؛ غرفه‌داران می‌گویند هنوز نتوانسته‌اند کسب و کار خود را از سر بگیرند و مدیران،آنان را به دیگری پاس می‌دهند؛ هرچند مسئولان شهری به ایرنا گفتند قول راه‌اندازی یک مکان موقت با ظرفیت مشخص تا کمتر از یک ماه دیگر داده شده است. 

به گزارش ایرنا آنطور که اعلام شده البته این مکان موقت قرار نیست به همه ۸۵ دستفروش بازارچه تعلق گیرد، همه باید صبر کنند تا زمینی را بتوانند از اداره راه و شهرسازی برای استقرار دایمی دستفروشان بگیرند و تا آن زمان شاید یک سال هم طول بکشد.

بازارچه‌ای که در آتش سوخت بیمه نبوده و ایمنی لازم هم نداشته؛ هرچند زمین آن را شهرداری از طریق برخی دیگر سازمان ها تهیه کرده و در اختیار دستفروشان گذاشته بود. صرفنظر از اینکه باوجود نداشتن ایمنی و اخطارهای آتش‌نشانی، چطور اجازه فعالیت غرفه‌داران داده شده یا ایمن سازی نشده و چه افرادی مقصرند، حالا وضعیت افرادی که آنجا کسب و کار داشتند خود به مساله ای پیچیده‌تر تبدیل شده است.

رییس شورای اسلامی شهر جیرفت به دنبال پیگیری و مطالبه خبرنگار ایرنا در این زمینه توضیح داد: تعداد ۵۰ غرفه در پارک دلیری در حاشیه هلیل در حال آماده سازی است تا راه و شهرسازی زمینی به ما بدهد که مکانی دایمی را مشخص کنیم.
حجت دَلفاردی در مورد اینکه چرا همه دستفروشان مستقر در بازارچه را ساماندهی نمی کنند بیان کرد: ما هم محدودیت‌هایی داریم و فقط تعدادی که شهرداری می تواند را ساماندهی می کند.

وی افزود: تنها تعدادی که مجوز صنف (پروانه کسب) دارند و در آتش سوزی اخیر خسارت دیده‌اند می توانند در این مکان مستقر شوند.
رییس شورای اسلامی شهر جیرفت اضافه کرد: در سطح شهر دستفروش زیاد داریم آنها هم مدعی هستند که اینها چندین سال از این امکانات استفاده کرده اند و همیشه خانه به دوش بوده اند.
دلفاردی تصریح کرد: اینکه غرفه درست کنیم بازار جدیدی می شود فقط مکانی در اختیار می گذاریم که محدوده هر فرد تفکیک شده است و بعد از اتمام زمان فروش بساط را با خود می برند.

این درحالی است که دستفروشان انتظار بیشتری دارند و می گویند چک های آنان در چند روز آینده برگشت می خورد و کاسبی‌شان هم نزدیک یک ماه تعطیل و اجناسشان در آتش از بین رفته است. آنان انتظار و درخواست دارند تسهیلاتی برایشان تعیین و زودتر مکانی برای ادامه کاسبی آنها راه‌اندازی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha