خراسان جنوبی معین منطقه هشت تهران در زمان بروز حوادث است

بیرجند- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هلال‌ احمر استان در صورت بروز زلزله و نیاز به امدادرسانی، معین منطقه هشت استان تهران است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمود اکبری روز دوشنبه در نشستی با معاون و مدیران شهرستانی اظهار کرد: به دلیل گستردگی شهر تهران و وجود مشکلات زیاد برای امدادرسانی در زمان حوادث در کلان شهرها، برنامه پاسخگویی جمعیت هلال احمر به زلزله شهر تهران تدوین شده است.

وی افزود: در راستای امدادرسانی بهتر، تهران به ۲۲ منطقه و پنج پهنه شامل پهنه شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکزی تقسیم شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: پهنه شرق نیز به چهار منطقه تقسیم و هر منطقه به یک استان به عنوان استان معین محول شده است.

وی با اشاره به اینکه هر پهنه یک مسئول دارد که استان کرمان مسئول پهنه شرق تهران و خراسان جنوبی نیز معین منطقه هشت واقع در پهنه شرق مشخص شده است تصریح کرد: در این خصوص، جلسه‌ای با تمامی روسای شعب جمعیت هلال احمر به منظور بررسی و هماهنگی‌های اولیه انجام و تمامی نقشه‌ها و اطلاعات مربوطه ارائه شد.

اکبری گفت: اطلاعات اولیه به تمامی روسای شعب داده شده تا آگاهی داشته باشند که خراسان جنوبی معین منطقه هشت تهران است.

وی با بیان اینکه اطلاعات و نقشه‌ها برای شعب ارسال شده است، افزود: در ۲۵ کیلومتری تهران یک میعادگاه برای گردهم‌آمدن نیروهای هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی تعیین شده که در صورت نیاز به امدادرسانی، با هماهنگی مسئول پهنه به منطقه هشت اعزام شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه بعدی با استان‌های پهنه شرق شامل سمنان، چهارمحال بختیاری و کرمان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha