۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85277125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسکان اضطراری در هشت روستای نهبندان فراهم شده است

بیرجند - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در پی وقوع زلزله در شهرستان نهبندان ۱۷ چادر اردوگاهی در هشت روستای متاثر از زلزله برپا شده است.

محمود اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بلافاصله بعد از وقوع زلزله پنج ریشتری دیروز چهار تیم امداد و نجات به مناطق تحت تاثیر اعزام شدند و نیروهای هلال احمر با همکاری دهیاران و بخشداری سرداران شب گذشته کنار مردم بودند تا افرادی که دچار ترس و نگران شدند داخل چادرها اسکان پیدا کنند.

وی بیان کرد: تاکنون در روستاهای میرآباد، خونیکک، بورگان، خسروآباد، نایمه، سنجی، سریخان، کلاته نوری، ترساب و دوزنگان ۱۷ چادر برپا و ۲۴ تخته موکت توزیع شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه این زلزله و زلزله قبلی (پنجم آبان) خسارت جانی و مالی نداشته ولی برخی از خانه‌ها ترک‌های جزئی برداشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه چند روز پیش هم در این منطقه زلزله اتفاق افتاد مردم ترس داشتند و شب گذشته را خارج از منازل خود به سر بردند.

اکبری گفت: شعب معین شهرستان‌های سربیشه، درمیان، خوسف و بیرجند هم از شب گذشته آماده باش بوده‌اند تا در صورت لزوم به منطقه اعزام شوند و تاکنون نیازی اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: علیرغم اینکه منازل مناطق تحت تاثیر زلزله قابل سکونت است اما هلال احمر تلاش کرده برای حفظ آرامش مردم چادرهای اردوگاهی را برپا کند و افراد به شکل کنترل شده اسکان یافتند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر ساعت ۱۲ و ۴۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه روز سه‌شنبه در عمق هفت کیلومتری زمین به وقوع پیوست که کانون آن در ۴۴ کیلومتری شوسف، ۵۳ کیلومتری سربیشه و ۶۹ کیلومتری مود ثبت شد.

همچنین زلزله ۵.۳ ریشتری بامداد جمعه (پنجم آبان) شوسف را لرزاند که پس لرزه‌های آن ادامه یافت و بیشترین مناطقی که زلزله را احساس کردند، روستاهای دهستان عربخانه و بخش سرداران شهرستان نهبندان اعلام شد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha