خدمت به زائران اربعین خستگی ندارد/پرچمی کوچک اما دنیایی بزرگ

تهران- ایرنا- سختی راه، گرمای طاقت‌فرسا و خدمت به زائران ایمانم را قوی‌تر کرده است و همین که زندگی سالم و فرزندان صالحی دارم بزرگترین معجزه زندگیم است. اینها را زائران سیدالشهدا و برخی از موکب‌داران گفتند.

به گزارش خبرنگار حج و اوقاف ایرنا، اربعین حسینی امسال نیز همانند سال‌های گذشته و حتی بیشتر از قبل از شوق و اشتیاق خاصی برای عاشقان خاندان عصمت و طهارت برای حضور در راهپیمایی این آیین ملکوتی و بین المللی در عتبات عالیات برخوردار است.

در حالی که هم اکنون تا سالروز اربعین حسینی ۵ روز دیگر باقی مانده است میلیون ها مسلمان عاشق سیدالشهدا (ع) به خصوص از ایران اسلامی برای حضور در این آیین بین المللی در حال حرکت به سمت عراق و در نهایت کربلای معلا هستند.

موکب‌های فعال ایرانی در عراق از مرز ۱۸۰۰ فراتر رفت

هم اکنون ۱۸۱۹ موکب ایرانی در عراق برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی فعال هستند و به صورت شبانه روز در حال خدمت رسانی از قبیل ارائه خدمات امدادی، پزشکی، پذیرایی و اسکان هستند.

میزبان اصلی مردم و دولت عراق است و موکب های ایرانی در قالب کمک رسان به موکب های عراقی بوده و به صورت شبانه روز به زائران کشورهای مختلف ارائه خدمت می کنند.

از یک هزار و ۸۱۹ موکب ایرانی مستقر در عراق، یکهزار و ۴۹ موکب در کربلای معلی، ۲۶۲ موکب در نجف اشرف، ۵۷ موکب در کاظمین، ۳۹ موکب در سامراء، ۳۹۸ موکب در مسیر مشایه(نجف به کربلا) و ۱۴ موکب نیز در سایر اماکن مذهبی و زیارتگاه‌ها به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه خواهند کرد.

خدمت به زائران اربعین خستگی ندارد/ پرچمی کوچک اما دنیایی بزرگ

مسئول موکب بقاع متبرکه که از استان ایلام آمده و در مرز مهران به زائران امام حسین (ع) در گرمای طاقت فرسا ارائه خدمت می کند، می گوید: کار و خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) علاوه بر اینکه خستگی ندارد بلکه بالعکس سبب شادی و نشاط روح و روان می شود.

مهدی اسماعیلی ادامه داد: سال هاست که در این راه خدمت می کنم و بزرگترین معجزه زندگیم را فرزندان صالح می دانم و خداوند را شاکرم به زائران آقا امام حسین(ع) خدمت می کنم که این سعادت نصیب هر شخصی نمی شود.

وی هماهنگی و برنامه ریزی ستاد مرکزی اربعین را بدون نقص و ایراد عنوان کرد و گفت: مراجعه مردم به موکب و دریافت خدمات با توجه به برنامه ریزی های کلان از سوی ستاد مرکزی اربعین برای محل استقرار مکان موکب ها و هماهنگی های انجام گرفته برای خدمات به زائران قابل تحسین و قدردانی است.

وی ظرفیت موکب خود برای اسکان زائران سیدالشهدا(ع) را بیش از ۵۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر ارائه عصرانه، بستنی، شربت و میوه های مختلف روزانه در سه وعده غذایی بیش از ۲۰ هزار پرس غذا طبخ و توزیع می شود.

مسئول موکب بقاع متبرکه همچنین با بیان استقبال کم نظیر مردم از آیین بین المللی اربعین به رغم گرمای طاقت فرسا در نوار مرزی مهران، بیان داشت: از ابتدای شروع فعالیت تاکنون جز نگاه خوب و راضی از زائران ندیدم و شاکرم.

اربعین نماد همه خوبی هاست

یکی از جوانان زائر اربعین حسینی که کوله پشتی خود را به نصب پرچمی کوچک اما با دنیایی بزرگ مزین کرده و بر روی کوله خود جمله "کربلا ما داریم می آییم" را به رشته تحریر درآورده بود، گفت: نام حسین(ع) چه ها می کند، نام حسین (ع) درد دوا می کند.

وی که در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا خود را سید صادقی ابراهیمی معرفی کرد با بیان اینکه عشق به حسین(ع) پایانی ندارد و حضور در اربعین به انسان انرژی مثبت می دهد در پاسخ به این سوال که گرمای طاقت فرسای هوا شما را اذیت نمی کند، گفت: بالعکس هر چی سختی می کشم ایمانم قوی تر می شود.

خدمت به زائران اربعین خستگی ندارد/ پرچمی کوچک اما دنیایی بزرگ

خدمت به زائران سید الشهدا(ع) خستگی ندارد

روحانی موکب بقاع متبرکه نیز در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، بیان داشت: سالهاست در آیین اربعین حضور دارم و جز عشق و ایمان و زیبایی ندیده ام.

حجت الاسلام محمد ولی رمضانی اهل مازندران و اعزامی از استان قم با تاکید بر اینکه اربعین که می آید طاقت ماندن در خانه و محل کارم را ندارم و خودم را به اربعین می رسانم، ادامه داد: به هر میزان که به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خدمت می کنم راضی تر و خوشنود می شوم که قابل بیان نیست و خداوند را شکرگزارم.

وی با قدردانی از مسئولان ستاد اربعین حسینی گفت: الحمدالله و تا آنجایی که خبر دارم هیچ مشکلی در هیچ نقطه ای از مسیر تردد زائران سیدالشهدا(ع) در موکب ها وجود ندارد که این نیز یکی دیگر از برکات سید الشهداست(ع).

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha