اندک اندک جمع مستان می‌رسند/ چای با طعم عشق+ فیلم

کربلا- ایرنا- شاید هنگامی در خلوت با خدایت هستی با خودت بگویی اگر امسال هم نشد از همان خانه هم می‌توانم به حسین(ع) سلام بدهم، از خانه هم می‌توانم زیارت اربعین بخوانم اما اگر از کسانی که اربعین را تجربه کرده‌اند سوال کنید می‌گویند، حال و هوای کربلا عجب صفایی دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به کربلای معلا، در این میان عده‌ای که به دنبال بهانه‌ای برای توجیه نرفتن خود به اربعین هستند با خود می‌گویند، چرا باید سختی چند روز پیاده‌ روی را به جان بخرم و مسیری طولانی را در گرمای طاقت فرسا طی کنم تا کسی را زیارت کنم در حالی که همین لحظه هم در کنار من است؟

اگر در این میان و با این روند که من از خانه‌ام و تو نیز از خانه‌ات سلام دهی دیری نمی‌پاید که داستان کربلا به قصه تبدیل شده و از یادها می‌رود.

چای با طعم عشق به سیدالشهدا(ع)

اندک اندک جمع مستان می‌رسند/ چای با طعم عشق

چای اربعین را با این مزه و عشق به سیدالشهدا (ع) که در ایام اربعین با بیان شای ایرانی یا عراقی از سوی برادران موکب دار عراقی را در هیچ کجای عالم نمی توان پیدا کرد زیرا این چای طعم شیرین عشق به آقا امام حسین (ع) و رنگ ارادت دارد.

مردم عراق در این ایام از آنچه که دارند برای پذیرایی از زوار آقا سیدالشهدا (ع) دریغ نکرده و با چشمان با محبت از زائران می خواهند با این چای خستگی از جسم و جان برگیرند.

موکب داران ایرانی و عراقی با لبخند هر زائر خستگی را از تن بدر می کنند زیرا روزها پای آتش محبت حسین علیه السلام ایستاده اند و چای عشق دم می کنند.

آبی بر آتش جان

اندک اندک جمع مستان می‌رسند/ چای با طعم عشق

در این میان برخی نیز که از توان مالی کمتری برخوردار هستند اما دلشان برای ارائه خدمت به زائر اباعبدالحسین (ع) پر می کشد با توزیع آب به زائران با التماس میخواهند تا آبی از دستانشان بگیری و بنوشی.

انگار هر جرعه ای از این آب که زائران مولا را سیراب می کند.آبی بر آتش جانشان نشانده و آنها را تشویق به خدمت بیشتر می کند.

اندک اندک جمع مستان می رسد

در آیین باشکوه و میلیونی راهپیمایی اربعین حسینی ذره ذره عاشقان حسین (ع) به یکدیگر می پیوندند تا بتوانند بار دیگر ارادت خود را به ایشان اعلام کنند و صمیمانه و با عشق بگویند که ای آقا، جانمان فدای تو و خاندان تو باد.

پیاده روی اربعین

اندک اندک جمع مستان می‌رسند/ چای با طعم عشق

در واقع پیاده روی اربعین حسینی تداوم بخش پیاده روی حضرت زینب س است که توانست با عزت و افتخار و سربلندی تمام آن را انجام دهد و با اقتدار بگوید که ای حسین ع من دوباره پیش تو برگشتم اما شرمسارم که رقیه ات پیشم نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha