۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۱
کد خبر: 85572918
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برآورد ۱۶ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بازار قیصریه لار

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اعلام اینکه بازار قیصریه لار به زودی مرمت می‌شود، گفت: هزینه مرمت این بازار تاریخی، بیش از ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس محمد ثابت‌اقلیدی عنوان کرد: در قالب این پروژه مرمتی، سبک‌سازی، اندود کاه‌گل بروی راسته اصلی بازار، اجرای سنگ آبچک، اجرای اندود سفیدکاری بدنه خارجی، راسته اصلی بازار و پوشش موقت بر روی سردر ورودی بازار با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث فرهنگی فارس اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: بازار قیصریه لارستان یکی از بازارهای مهم و تاریخی استان فارس و یک بنای ملی است. شیوه معماری این بنا مربوط به دوران صفویه تا قاجاریه است به‌طوری‌که این بازار یک مجموعه نفیس و پرتنوع معماری قدیم ایران به شمار می‌رود و جلوه‌های بارزی از شیوه‌ها و شگردهای معماری گذشته از پیش از صفویه تا قاجاریه در این مجموعه تاریخی دیده می‌شود.

ثابت اقلیدیگفتد: بازار تاریخی قیصریه لار با شماره ۳۱۵ در سال ۱۳۱۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی گفت: علاوه بر بازار قیصریه، قلعه اژدهاپیکر (دژ اشکانی- ساسانی)، مقبره مادر نادرشاه، کاروان‌سراهای نو و گلشن و باغ نشاط نیز از آثار تاریخی شهر قدیمی لار است.

لارستان به مرکزیت شهر لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha