سخنگوی استارمر: حمایت انگلیس از اوکراین تزلزل‌ناپذیر است

تهران-ایرنا- سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) در واکنش به اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که گفته بود حمایت لندن از این کشور در جنگ با روسیه در حال تضعیف شدن است، گفت که حمایت انگلیس از اوکراین کماکان تزلزل‌ناپذیر باقی می‌ماند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، سخنگوی «کی‌یر استارمر» با بیان اینکه حمایت لندن از کی‌یف تزلزل‌ناپذیر است، اظهار داشت: نخست‌وزیر [انگلیس] در حمایت از اوکراین کاملا مصمم است.

بر اساس این گزارش، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر گفته بود که اگرچه رهبری انگلیس جان هزاران نفر را از زمان آغاز جنگ با روسیه نجات داده است، اما به تازگی حمایت‌ها «کاهش یافته است».

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد که هیچ تغییری در موضع دولت انگلیس در مورد استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» که انگلیس به کی‌یف ارائه کرده، ایجاد نشده است.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد منتشر شد، اعلام کرد که اوکراین می‌تواند از سلاح‌های این کشور در خاک روسیه استفاده کند؛ اما محدودیت‌ها برای استفاده از موشک‌های دوربرد همچنان وجود دارد.

انگلیس در حدود ۲ سال و نیمی که از حمله روسیه به اوکراین سپری شده، کمک‌های گوناگونی از جمله خودروهای زرهی، موشک‌های ضدتانک و تسلیحات توپخانه ای در اختیار کی‌یف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در اسفند ۱۴۰۰، کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده‌اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

در این میان انگلیس نیز به بازیگر فعالی در عرصه این جنگ تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

در حدود ۲ هفته گذشته، اوکراین بزرگترین عملیات نظامی خود در خاک روسیه را انجام داده که از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون سابقه نداشته است.

کی‌یف مدعی است که از تاریخ ۶ آگوست (۱۶ مرداد) که حمله غافلگیرکننده را به منطقه مرزی «کورسک» روسیه آغاز کرده، بیش از ۸۰ شهرک به مساحت یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع را در کورسک تصرف کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha