۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۵۳
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85573178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۶۸ درصد تردد زائران اربعین از طریق خودرو شخصی انجام می‌شود

اهواز- ایرنا - معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای کشور گفت:  ۶۸ درصد زائران از خودروی شخصی و ۳۲ درصد دیگر از ناوگان حمل و نقل عمومی بهره مند شده اند.

به گزارش ایرنا سیدکمال هادیان فر دوشنبه شب در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز دولت عراق و ایران در لوای پرچم امام‌ حسین (ع) یک همدلی بی نظیری دارند تا حدی که در ۲ و ۳ سال اخیر شاهد اتفاقات بسیار بزرگی در ایام اربعین هستیم.

وی با ذکر اینکه ظرفیت خودروهای شخصی باعث می شود تا ناوگان عمومی تنفس بیشتری داشته باشدگفت: با تمهیداتی که از ماه‌های قبل انجام شده، شرایط به خوبی پیش می‌رود و روند توسعه زیرساخت ها بسیار مطلوب است.

وی به جابه جایی ۶۰۰ هزار مسافر از مشهد تا خرمشهر و شلمچه از طریق قطار اشاره کرد و افزود: تا امروز ۱۳۵ هزار نفر از قطار استفاده کردند و این رقم روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به شرایط خوب پایانه چذابه نسبت به گذشته افزود: معتقدیم که زیرساخت های پایانه‌های مرزی و راه های کشور، باید طبق یک برنامه زمانبندی شده، توسعه یابد.

۶۸ درصد تردد زائران اربعین از طریق خودرو شخصی انجام می‌شود

معاون وزیر راه با تاکید بر اینکه بایدبا نگاهبلند مدت به پایانه ها ، زیرساخت ها را توسعه داد یاد اوری کرد: هفت پروژه اساسی در خوزستان، ایلام و محور خسروی به سرعت در حال تکمیل شدن هستند.

وی بیان کرد: مسیر دریایی ما برای اولین بار از هفته قبل کلید خورد و این آمادگی را داریم که از مسیر دریا به بصره عراق مسافر جا به جا کنیم همچنین بنا داریم مسیر ریلی را توسعه دهیم زیرا باعث ایمنی سفر می‌شود.

معاون وزیر راه گفت: تاکنون ۲ پیک را پشت سر گذاشتیم و احتمالا فردا و پس فردا پیک سوم را داشته باشیم آن چیزی که برای ما نگران‌کننده بوده، حجم برگشتی زائران است که از صبح جمعه آغاز می‌شود و باید تدابیر لازم را در بحث حمل و نقل انجام داد.

وی با اشاره به مدیریت زمان برگشت گفت: زائران محترم باید سفر برگشت خود را به روزهای جمعه و شنبه موکول نکنند تا با مشکلی مواجه نشویم.

هادیان فر افزود: با توجه به گرمای هوا باید برای مسیر برگشت برنامه داشته باشبم تا با مشکل خاصی مواجه نشویم اگر کارها از پیش برنامه ریزی نشود و اتوبوس‌ها به موقع به محل اعزام نشوند برای ما مشکل‌ساز می‌شود.

وی در ادامه به ایمنی راه ها اشاره کرد و گفت: خستگی زائر در مسیر برگشت باعث سوانح رانندگی می شود لذا بهتر است قبل از رانندگی، ابتدا در محل‌های مشخص استراحت کرده و سپس اقدام به حرکت کنند.

معاون وزیر راه گفت: هر کاری که برای اربعین انجام می شود باید اساسی و پایدار باشد و کارهای مهم و نیمه تمام مرتبط با اربعین در استان باید به سرعت انجام شود. باید سفری آسان و ایمن در ایام اربعین برای مردم ایجاد کرد و از ظرفیت ترمینال مسافری در مرز چذابه استفاده شود.

وی افزود: اینکه امسال شکایت اساسی وجود ندارد یعنی زحمات خادمین امام‌حسین به درستی انجام شده در غیر این صورت در ارائه خدمات کوتاهی کردیم.

هادیان فر گفت: امسال به نسبت سال قبل، مقامات و مسئولان کمتری از مرزها بازدید کردند و این موضوع نشان می دهد اقدامات بهتری در مرزها وجود دارد. تفاوت امسال با سال های قبل این است که همه با هم و به عشق امام‌حسین در وسط میدان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha