۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85573266
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ نفر روز خبرنگار رویداد اربعین در ایلام را پوشش می‌دهند

ایلام - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ۱۴۰ نفر روز خبرنگار به طور میانگین رویداد بزرگ اربعین را با حضور در قرارگاه رسانه‌ای شهید صارمی و شهدای رسانه مستفر در مهران و ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران( شین) واقع در سه راهی کارزان پوشش می‌دهند.

"علی هلشی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روزانه به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ خبرنگار از رسانه‌های مختلف با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به قرارگاه شهید صارمی مهران اعزام می‌شوند و بین ۵۰ تا ۷۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای نیز در موکب فرهنگی شین حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران با وجود گرمای هوا و ازدحام جمعیت، زوایای متنوع اربعین در استان را پوشش می‌دهند و در رسانه‌های جمعی منعکس می‌کنند.

۱۴۰ نفر روز خبرنگار رویداد اربعین در ایلام را پوشش می‌دهند

هلشی ادامه داد: در موکب فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران( شین) فعالیت‌هایی از جمله تعذیه خوانی، اجرای نمایش صحنه‌ای و خیابانی آیینی، سرود و دمام‌زنی انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در موکب شین نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یک غرفه معرفی و اهدای کتاب نیز دایر کرده و خوشنویسان، نقاشان و دیگر هنرمندان هنرهای تجسمی با حضور در موکب (شین) هنرهای حوزه خود را به معرض دید زائران و خبرنگاران قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: در موکب شین ۲۰۰ نفر روز هنرمند با مشارکت انجمن‌های فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف برای زائران اربعین حسینی که از مسیر سرابله به ایلام تردد دارند برنامه اجرا می‌کنند.

۱۴۰ نفر روز خبرنگار رویداد اربعین در ایلام را پوشش می‌دهند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این خصوص گفت: در موکب فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران( شین) ۴۰ قطعه عکس از عکاسان با موضوع اربعین در معرض دید زائران ایستگاه صلواتی محبان امیرالمومنین(ع) بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان قرار گرفته است.

"حسن اسدی‌نیا" افزود: همچنین یک گروه ۲۳ نفره از عکاسان هنرمند استان برای ثبت رویداد بزرگ اربعین به مرز مهران اعزام شدند.

وی ادامه داد: با مشارکت انجمن سینمایی جوانان ایران و انجمن سینمای ایلام همانند سال گذشته سینما سیار هرشب اقدام به پخش فیلم‌هایی با موضوع قیام عاشورا و اربعین یا محتواهای دینی می‌کند.

اسدی‌نیا اضافه کرد: سینما سیار موکب شین ۱۰ شب بعد از نماز مغرب و عشاء اقدام به پخش فیلم می‌کند و در هر شب ۲ فیلم و در مجموع ۲۰ فیلم در این مدت اکران خواهد شد.

وی تاکید کرد: موکب شین به همه هنرمندان سراسر کشور تعلق دارد و در بین زائران از استان‌های مختلف که در ایستگاه صلواتی محبان امیر المومنین (ع) بنیاد مستضعفان سه راهی کارزان، افرادی که دارای هنر خاصی باشند امکان عرضه هنر خود به سایر افراد حاضر در این ایستگاه صلواتی را دارند.

۱۴۰ نفر روز خبرنگار رویداد اربعین در ایلام را پوشش می‌دهند

به گزارش ایرنا، قرارگاه رسانه‌ای شهید صارمی مهران ۲۴ و موکب شین ۲۵ مردادماه فعالیت فرهنگی و خبری خود را آغاز کرد و تا یک روز بعد از اربعین به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی تردد زائران اربعین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha