۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85573287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت طراوت به فضای شهری بجنورد؛ ۱۳ هکتار چمن نونوار شد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت پارک ها و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: ۱۳ هکتار چمن فضای سبز بجنورد با هدف مدیریت الگوی مصرف آب و کاهش هزینه نگهداری حذف و با گونه های مقاوم احیا شد.

نادر نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مجموع کل فضای چمن کاری شده موجود فضای سبز بجنورد ۱۷۳ هکتار است و از سال گذشته با پیشرفت بالا در هفت بلوار به مساحت ۱۳ هکتار حذف و گونه های مقاوم محیطی، زیباسازی و جایگزین شده است.

وی افزود: نیاز آبی چمن بالا است و در بلوارهایی که عرض کم دارد بوته هایی مقاوم با نیاز آبی کم از جمله «رز، گل محمدی، شمشاد و شیرخشت» کاشت، جایگزین و اجرا خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت پارک ها و فضای سبز شهرداری بجنورد اضافه کرد: چمن یکی از پرآب‌ترین گیاهان است که با اقلیم منطقه سازگار نیست و جایگزینی آن با بوته گل رز و انواع گیاهان سازگار محیطی از اواخر دی ماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: قابلیت آبیاری تحت فشار در بوته ها وجود دارد اما در بلوارها نیست بنابراین امکان نصب سیستم آبپاش نیست و با اجرای این طرح ۱.۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب انجام شده و در این بلوارها توسعه فضای سبز با کمربند شمالی و جنوبی در دست اجرا است.

نوروزی با اشاره به هزینه های بوته های کاشت و جایگیزین شده تاکید کرد: قسمتی از گلخانه شهرداری و بخشی خریداری شده، سال گذشته ۷۰ هزار انواع بوته کاشت شد امسال پیش بینی می شود تا ۱۰۰ هزار بوته کاشت شود.

به گزارش ایرنا، روزانه هزار و ۳۰۰ هکتار از فضای سبز شهری بجنورد شامل پارک های تفریحی و گردشگری «بش قارداش و باباامان»، بلوارها و پارک‌های سطح شهر با آب خام و پساب آبیاری می شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha