۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85407635
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال برای کاشت در بجنورد آماده شد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید شده در نهالستان، آماده توزیع و عرضه است. 

نادر نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توزیع انواع نهال ها در هفته درختکاری انجام می شود و شامل نهال های غیرمثمر است که به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود ۳۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری توزیع شود افزود: نهالستان شهرداری بجنورد ۲۲ هکتار وسعت دارد و سالانه بالغ بر ۲ میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر و انواع درختچه در آن تولید می شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد با اشاره به اجرای طرح تغییر الگوی کشت فضای سبز مرکز استان گفت: پیش‌بینی می شود با اجرای این طرح سالانه ۶۳۰ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

نوروزی اظهار کرد: سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز بجنورد مصرف می شود که با تغییر الگوی کاشت، معادل ۱۵ درصد از مصرف سالانه صرفه جویی می شود.

وی افزود: تغییر الگوی کاشت در فضای سبز بجنورد و حذف تدریجی چمن در شهرداری مرکز استان در حال اجرا است و به تدریج در تمامی بلوارها و بوستان های شهر اجرا می شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت و به مرکزیت بجنورد در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha