حکایت عاشقانه های اربعین در کهگیلویه وبویراحمد + فیلم

یاسوج- ایرنا - چند روزی تا فرا رسیدن اربعین حسینی باقی مانده و اینجا در کهگیلویه وبویراحمد حال و هوای عاشقانه ارادتمندان به اباعبدالله حسین (ع) وصف نانشدنی و حکایت از عشق خالصانه آنان به مکتب عاشورای پیشوای سوم شیعیان است.

به گزارش ایرنا ، اینک شماری از شیفتگان سرور آزادگان جهان مانند سیلی خودجوش و با شوقی وصف ناپذیر برای رسیدن به کعبه عشق بدون آن که رنج سفر را احساس کنند عزم سرزمین عشق می کنند و جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی در کهگیلویه وبویراحمد هم برای خدمت به آنان از یکدیگر پیشی می گیرند.

اینجا هر کس که توان عزیمت به کربلا را در خود می بیند بار سفر می بندد و آنان که پای رفتن ندارند اگر شده با تعارف استکانی چای با طعم و عطر گل محمدی و یا با کاسه‌ای از آب گوارا، به زائران اربعین حسینی التماس دعا دارند.

شور عاشقان ارادتمندان اباعبدالله حسین (ع) همه مرزهای جغرافیایی،شغلی و سنی را درنوردیده به طوری که گروهی از شهروندان شمال کهگیلویه و بویراحمد از شهر مارگون به باشت در جنوب استان آمده اند تا توفیق خدمت به زائران را داشته باشند.

اینجا در موکب های پذیرایی از زائران اربعین حسینی پزشکان،مهندسان،آشپزها،کارگران،کودکان،جوانان و همه گروه های سنی برای خدمت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

جاماندگان کاروان های اربعین حسینی در کهگیلویه وبویراحمد با تمام توان برای خدمت به زائران حسین (ع) تلاش می کنند و می گویند: حالا که قسمت نبوده تا اربعین حسینی امسال در بین الحرمین حاضر شوند با خدماتی هر چند کوچک قدمی برای عرض ادب به سید الشهدا (ع) بر می دارند.

اینک زیباترین جلوه های خدمت در موکب های کهگیلویه وبویراحمد جایی که عاشقان سید الشهدا (ع) برای پذیرایی از مسافران کربلا در خانه های شخصی خود اعلام آمادگی می کنند متجلی شده است.

حالا نه هیچ قلمی توان وصف این همه ارادت خالصانه به مکتب عاشورایی امام حسین (ع) که در قالب خدمت به کاروان های حسینی مناطق مختلف کشور متجلی شده را دارد و نه واژگان گنجایش توصیف را دارد.

خادمان از عاشقانه های خدمت می گویند

این روزها کودکان کم سن و سالی که برای سقایی و توزیع آب و شربت بین مسافران کربلا در نیمه های شب خدمت می کنند، زیباترین جلوه عشق خالصانه نسل امروز به پیشوای سوم شیعیان و سرور آزادی خواهان جهان است.

فاطمه،یکی از این کودکان که ۱۰ ساله به نظر می رسد خستگی ناپذیر در ساعت ۲ بامداد در موکب طریق الکربلای شهر دوگنبدان بارها برای پر کردن پارچ آب به آشپزخانه آمده در پاسخ به این سوال که خسته نمی شوی و این وقت شب خوابت نمی آید با آستینش عرق هایش را پاک می کند و می گوید: سقایی برای زائران مولایم را آنقدر دوست دارم که خواب را از چشمم ربوده است.

عاطفه یک بانوی کهگیلویه و بویراحمدی است که چرخ خیاطیش را به موکب آورده تا تعمیر لباس زائران را انجام دهد با اشاره به اینکه چند سالی می شود به کربلا مشرف نشده گفت:به زائران اربعین حسینی خدمت می کنم به این نیت که روزی دوباره مسافر کربلا شود و مضجع اباعبدالله حسین (ع) را زیارت کنم.

علی اکبر صابری پزشک متخصص قلب در گچساران هم زائر است و هم خادم،او که حدود یک هفته است در موکب طریق الکربلای شهر دوگنبدان به زائران بیمار رسیدگی می کند امشب عازم کربلاست.

دکتر صابری بر این باور است که اجر و ثواب خدمت به زائران کمتر از زیارت نیست و به همین خاطر قصد دارد در درمانگاهی که برای خدمت به زائران در کربلا دایر شده به مراجعان خدمات درمانی ارائه دهد.

ثبت نام ۳۱ هزار کهگیلویه وبویراحمد برای شرکت در پیاده روی اربعین

مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:۳۱ هزار نفر از ساکنان این استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی نام نویسی کرده اند.

سید محسن قوامی‌نژاد افزود:تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ هزار نفر برای شرکت در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی از طریق سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شماری از این شهروندان که درسامانه سماح ثبت نام کرده اند سفر را آغاز کرده اند و عده ای هم روزهای آینده به این این سفر معنوی خواهند رفت.

۳۷ موکب کهگیلویه وبویراحمد در مرز عراق مستقر است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم از روز گذشته بهمراه جمعی از مسئولان و متولیان امر از موکب های مستقر در مرز شلمچه و در مسیر تردد زوار بازدید و نسبت به خدمات رسانی مطلوب به همه زوار تاکید کرد.

علی احمد زاده افزود: موکب های در مسیر زوار از پل بریم تا بوستان، باشت، گچساران،خیرآباد تا بهبهان و سایر موکب‌های در مسیر زوار اربعین را مورد بازدید قرار داد.

حکایت عاشقانه های اربعین در کهگیلویه وبویراحمد + فیلم

وی در این بازدید که سردار حسن حکمتیان‌راز رئیس ستاد عتبات عالیات استان حضور داشت علاوه بر اینکه در جریان خدمات‌رسانی‌ها، نحوه پذیرایی و اسکان زوار قرار گرفت پای صحبت‌های آنها نشست و ضمن رصد مشکلات دستورات لازم برای مساعدت به موکب‌های استان جهت خدمات‌دهی هر چه بهتر به زوار را داد.

وی بیان کرد: امسال ۸۷ موکب استان در مراسم پیاده‌روی اربعین در حال خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

استاندار با بیان اینکه ۳۷ موکب استان در کشور عراق مستقر است، افزود: موکب‌های استان در نجف، مسیر پیاده‌روی اربعین نجف تا کربلا، کاظمین و سامرا مستقر هستند.

احمدزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه زوار زیادی از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان برای عزیمت به کشور عراق از استان و شهرستان‌های گچساران و باشت عبور می‌کنند ۱۷ موکب در این ۲ شهرستان واقع شده است.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار نفر در این موکب‌ها به زوار اباعبدالله خدمات ارائه می‌دهند، گفت: در سایر نقاط استان مانند مانند محور بابامیدان_یاسوج، پاتاوه_دهدشت و پلیس راه یاسوج به اصفهان موکب‌هایی مستقر شده است.

حکایت عاشقانه های اربعین در کهگیلویه وبویراحمد + فیلم

اشتیاق جاماندگان اربعین حسینی برای خدمت به زائران کربلای معلی

جاماندگان کاروان های اربعین حسینی در کهگیلویه وبویراحمد که سرزمین آنان یکی از گذرگاه های زائران حسینی به کشور عراق و کربلای معلی محسوب می شود درحالی که چند روزی تا اربعین حسینی باقی مانده با اشتیاق وصف ناشدنی برای خدمت به مسافران کربلا سنگ تمام گذاشته اند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۷ موکب شناسنامه‌دار مردم استان در اربعین حسینی در حال خدمات رسانی به زائران هستاند.

سردار حسن حکمتیان افزود: با توجه به اینکه زائران زیادی از کشورهای افغانستان و پاکستان از گچساران و باشت عبور می‌کنند ۱۷ موکب در این ۲ شهرستان مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همه موکب‌ها پیوست فرهنگی دارند گفت:نزدیک به پنج هزار نفر از شهروندان کهگیلویه وبویراحمدی در موکب‌های پذیرایی از زائران فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha