۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبر: 85573378
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۴۰ پروژه با ۲۴۶ کلاس درس در گلستان آماده افتتاح است

گرگان- ایرنا- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۴۰ پروژه با ۲۴۶ کلاس درس و اعتبار چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی آماده بهره‌برداری است و ساخت چهار پروژه با ۴۰ کلاس درس و اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وحید فراهی روز سه‌شنبه در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی گلستان اظهار کرد: در سه سال گذشته ۱۴۰ پروژه مدرسه با ۷۶۰ کلاس جدید درس در استان افتتاح شد و در همین راستا در سال ۱۴۰۳ هم هر چهار روز یک مدرسه ساخته شد.

وی بیان کرد: با ساخت ۱۱۰ هزار متر مربع فضای آموزشی جدید سرانه فضای آموزشی گلستان ۰.۳ بیشتر شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با بیان اینکه در حوزه سرانه فضای آموزشی جزو هفت استان کشور هستیم، گفت: متوسط سرانه‌ فضای آموزشی در کشور ۵.۲۵ مترمربع و در گلستان ۴.۸۵ مترمربع است که برای رفع این مشکل به ۲۰۰ مدرسه احداثی نیاز است تا گلستان به سرانه متوسط کشور برسد.

فراهی اظهار کرد: از سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی انجام‌شده و تدوین سند توسعه آموزشی، مساله کمبود مدرسه در اختصاص اعتبارات در دستور کار قرار گرفت و مجموع اعتبارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از ۲۰۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه در بهسازی مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی در استان گلستان جهش خوبی ایجاد شد گفت: کمتر از ۱۵ درصد مدارس استان تخریبی و غیرمقاوم هستند که امیدواریم براساس برنامه هفتم توسعه این میزان کاهش یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان ادامه داد: افراد مشمول مالیات می‌توانند محل پرداخت مالیات را انتخاب کنند که یکی از این حوزه‌ها مدرسه‌سازی است اگر صنایع و کارخانجات و صاحبان سرمایه مالیات خود را به حوزه مدرسه‌سازی اختصاص دهند انقلاب عظیمی در این حوزه ایجاد می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان اضافه کرد: در هفته دولت امسال پروژه ایزوگام و بهسازی مدارس با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار، توزیع تجهیزات آموزشی با هزار میلیارد ریال اعتبار، اولین استخر دانش‌آموزی شرق گلستان با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار پس از ۱۰ سال وقفه به بهره برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha