۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85573416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معترضان به جنگ غزه، بخشی از حصار محل گردهمایی ملی دموکرات‌ها را شکستند

تهران- ایرنا- همزمان با برگزاری گردهمایی ملی حزب دموکرات (DNC) در شیکاگو، معترضان به جنگ غزه با حضور در محل برگزاری این نشست، بخشی از حصار اطراف این نشست را شکستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، معترضان به جنگ اسرائیل در غزه، دیروز دوشنبه و ساعاتی پیش از آنکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مشعل را به کامالا هریس نامزد جدید حزب دموکرات سپرد، برای مدت کوتاهی حصار امنیتی بیرونی گردهمایی ملی دموکرات ها را در شیکاگو شکستند.

بایدن در سخنرانی یک ساعته خود اگرچه به صورت مستقیم به نقص امنیتی اشاره نکرد، اما گفت: آن معترضانی که در خیابان هستند، آنها نکته ای دارند. بسیاری از مردم بی گناه از هر دو طرف در درگیری اسرائیل و حماس کشته می شوند.

یک گروه کوچک متشکل از حدود ۱۰۰ معترض از دیگر افراد حاضر در راهپیمایی جدا شدند و موانع فلزی اطراف محل گردهمایی را در نخستین روز آن هدف قرار دادند.

همزمان پلیس نیز با باتوم مانع رسیدن آنها به حلقه داخلی شد. پلیس شیکاگو در بیانیه ای اعلام کرد که معترضان بخشی از حصارهای محیط بیرونی محل گردهمایی ملی دموکرات ها را شکستند و در عین حال تاکید کرد که نیروهای پلیس بلافاصله در صحنه حضور یافتند و اوضاع را مهار کردند. در هیچ نقطه ای امنیت نقض نشد و هیچ تهدیدی برای هیچ محافظی وجود نداشت.

در طول هفته نیز گروه های معترض خواستار برگزاری تظاهرات گسترده به دلیل حمایت دولت بایدن از جنگ اسرائیل شده اند.

جنگ غزه برای حزب دموکرات در آستانه انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) یک موضوع بسیار تفرقه انگیز بوده و رای دهندگان مسلمان و عرب-آمریکایی که زمانی بخش قابل توجهی از رای دهندگان برای این حزب بشمار می رفتند، به‌ویژه در ایالت‌های کلیدی تهدید شده اند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز نیز روز گذشته نوشت: چند هزار معترض آمریکایی صبح دوشنبه (به وقت محلی) در پارک اتحادیه شیکاگو تجمع و در ادامه دست به راهپیمایی زدند. معترضان تابلوهایی را با خود حمل می کردند که روی آنها شعارهایی از جمله «به کمک ایالات متحده به (رژیم) اسرائیل پایان دهید» و «جنگ (در غزه) را متوقف کنید»، نوشته شده بود.

هفته گذشته نیز مقامات امنیتی کنگره آمریکا به اعضای دموکرات مجلس نمایندگان، توصیه کرده بودند که به دلایل امنیتی، برای شرکت در نشست شیکاگو و رزرو هتل از نام خود استفاده نکنند و در صورت روبرو شدن با معترضان با آنها درگیر نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha