برپای چهار موکب در مسیر زوار اربعین مرز خسروی توسط مردم اهل حق دالاهو

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار دالاهو از برپایی چهار موکب در این شهرستان توسط مردم اهل حق (یارسان) برای خدمات رسانی به زائران اربعین که از مرز خسروی عازم کربلای معلی می شوند، خبر داد.

مسعود محنتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد موکب از ابتدای سفرهای اربعینی توسط مردم اهل حق شهرستان دالاهو در مسیر رفت و برگشت زائران برای خدمات رسانی به آن ها به صورت شبانه روزی در بخش اسکان و تغذیه فعال است.

وی اظهار کرد: امسال برای بالا بردن کیفیت کار، موکب های شهرستان دالاهو تجمیع شده و اکنون چهار موکب در این شهرستان برای خدمت به زائران تا پایان سفرهای اربعینی شبانه روزی خدمت رسانی می‌کنند.

فرماندار دالاهو با بیان اینکه از این موکب ها ۲ موکب در مسیر رفت و ۲ موکب در مسیر برگشت زائران دایر است، ادامه داد: علاوه بر این خدمات رسانی به زائران، ۱۰غرفه برای عرضه و معرفی سوغات، صنایع دستی شهرستان با موضوع اقتصاد اربعین حسینی نیز در مسیر رفت زائران برپا شده است.

محنتی اضافه کرد: مردم اهل حق در طول دوران انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و حال حاضر همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده اند و ارادت ویژه ای نیز به اهل بیت و حضرت سیدالشهدا (ع) دارند.

برپای چهار موکب در مسیر زوار اربعین مرز خسروی توسط مردم اهل حق دالاهو

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha