بارش آتش بر پیکر شمال کشور؛ مازندران بر مدار ۳۶ درجه

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی و روند افزایشی دما از امروز سه شنبه تا روز جمعه، پیش‌بینی کرد که میانگین دمای هوای مازندران به ویژه در روزهای منتهی به آخر هفته جاری به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در مناطق ساحلی و جلگهای صاف تا نیمه ابری و با افزایش تدریجی دمای هوا و در دامنه ها و ارتفاعات نیز در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری جمعه نیز جو استان پایدار و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و در مقایسه با روزهای ابتدایی هفته جاری چند درجه افزایش خواهد یافت.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با گرم تر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۱ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز سه‌شنبه، با چند درجه افزایش در روز جمعه به ۳۴ تا ۳۶ و در مناطق غربی از ۳۰ تا ۳۱ به ۳۲ تا ۳۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۴ تا ۲۶، به ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

بارش آتش بر پیکر شمال کشور؛ مازندران بر مدار ۳۶ درجه

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران از امروز سه شنبه تا روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما، روز شنبه آینده صاف تا نیمه ابری به تدریج با کاهش شدت گرما و در بعضی ساعات با افزایش ابر و روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری مرکز مازندران با ثبت دمای ۳۳.۶ و سیاه بیشه با ۲۲.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha