۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85573708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر هوشنگ حریرچیان در قطعه نام‌آوران اصفهان آرام گرفت

اصفهان- ایرنا- هنرمند مرحوم هوشنگ حریرچیان که با لبخند و شوخی‌هایش خنده را به صحنه‌های تئاتر، تلویزیون و سینما آورد، امروز (چهارشنبه) از خانه هنرمندان اصفهان بدرقه شد و پیکرش در قطعه نام‌آوران آرامستان «باغ رضوان» آرام گرفت.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر هوشنگ حریرچیان هنرمند برجسته سینما و تئاتر اصفهان و کشور صبح امروز در خانه هنرمندان اصفهان با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و مردم هنردوست اصفهان برگزار و سپس پیکر این مرحوم در قطعه نام‌آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان خاکسپاری شد.

هوشنگ حریرچیان هنرمند پیشکسوت اصفهانی که مردم سال‌ها تصویرش را با شوخی‌های هنرمندانه‌اش می‌شناختند، ۳۰ مرداد امسال در ۹۲ سالگی درگذشت و جامعه هنری کشور را در غم فرو برد.

رییس هیات موسس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به کارنامه پربار هنری مرحوم حریرچیان اشاره کرد و گفت: او یکی از بزرگان هنر تئاتر اصفهان و از شاگردان برجسته استاد محمدرضا ارحام‌ صدر بود که با بیش از ۵۰ سال فعالیت در صحنه تئاتر، در نهایت به عرصه سینما وارد شد.

احسان جانمی افزود: حریرچیان در مسیر بازیگری‌اش در سینما خوب درخشید و با هنرنمایی بی‌نظیر خود در فیلم «فرش باد» ساخته کمال تبریزی به محبوبیت دست یافت.

وی ادامه داد: حریرچیان با سبک‌های خاص کمدی که در آن هیچگونه لودگی وجود نداشت چهره تأثیرگذاری در هنر طنز بود و خاطره‌انگیزترین صحنه‌های طنز را در فیلم‌های سینمایی به نمایش گذاشت.

جانمی، یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات هنر مرحوم حریرچیان را دیالوگ معروف «آباجی‌تون چطوره؟» در فیلم «فرش باد» عنوان کرد و گفت: این دیالوگ موجب خنده طولانی تماشاگران در جشنواره فیلم فجر شد.

وی، یکی از ویژگی‌های بارز این هنرمند پیشکسوت اصفهانی را سعه صدر دانست و ادامه داد: به همراه مرحوم حریرچیان به مدت پنج سال داور جشنواره تئاتر اصفهان بودم و سعه صدر و دقت فراوان او در ارزیابی هنر بازیگران جوان ستودنی بود.

جانمی تاکید کرد: استاد حریرچیان با کارنامه پربار خود در تئاتر و سینما، بعنوان یکی از پر افتخارترین هنرمندان اصفهان شناخته می‌شود و نامش بر بلندای هنر این شهر می‌درخشد.

به گزارش ایرنا، هوشنگ حریرچیان فعالیت هنری خود را از دی ۱۳۲۶ در تئاتر اصفهان آغاز کرد، در شهریور ۱۳۳۲ به تئاتر سپاهان پیوست و بطور رسمی از سال ۱۳۳۸ در رادیو اصفهان به عنوان هنرپیشه، گوینده، تهیه‌کننده، گزارشگر، کارگردان و مجری برنامه‌های تفریحی و هنری شروع به کار کرد.

نخستین تجربه تلویزیونی او به نام «عکاس‌ باشی» در سال ۱۳۴۸ رقم خورد و فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم «جعفرخان» به کارگردانی علی حاتمی آغاز کرد.

این بازیگر پیشکسوت که تجربه حدود ۶ دهه فعالیت هنری را در کارنامه خود داشت، در فیلم‌هایی چون جعفرخان از فرنگ برگشته، فرش باد، یک بوس کوچولو، قاعده بازی و ۲ خواهر به ایفای نقش پرداخت و در سریال‌های پرخاطره‌ای چون هشت بهشت، تفنگ سرپر، آشپزباشی، ساختمان‌ پزشکان و پژمان بازی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha