۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85573759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزی برای معرفی دانشگاه‌های فارس به دانشجویان آینده

شیراز - ایرنا – دانشگاه‌های فارس در اقدامی مشترک ، رویداد ۲ روزه «روز معرفی دانشگاه» را اجرا کرده‌اند تا دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری از رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی موجود در استان با ظرفیت‌های این دانشگاه‌ها آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رویداد معرفی دانشگاه که از سه شنبه با حضور دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی شیراز صنعتی شیراز، جهرم، سلمان فارسی کازرون، غیرانتفاعی هنر و دانشگاه غیرانتفاعی پیشتازان در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز، واقع در خیابان ساحلی آغاز شده تا ساعت ۲۰ فردا ادامه دارد.

این رویداد برگزار شده تا دانش‌آموزان و داوطلبان آزمون سراسری یا همان دانشجویان آینده با محیط و فضای دانشگاه آشنا شوند و برای تصمیم‌گیری خود که احتمالا در هفته آینده و پس از اعلام نتایج آزمون سراسری است، آگاهی لازم را درباره رشته‌ها و گرایش‌های موجود در این دانشگاه‌ها کسب کنند.

به گفته مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز، برپایی مشترک این برنامه با حضور دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دانشگاه جامع شیراز، دانشگاه صنعتی و هنر، دایره‌ مخاطبان این برنامه را گسترده‌تر از سال‌های قبل کرده و دید بهتر و جامع‌تری از همه ظرفیت‌های دانشگاه فارس برای داوطلبان آزمون سراسری و دانش‌آموزان فراهم کرده است.

محسن راجی گفت: در قالب رویداد روز باز دانشگاه یا معرفی دانشگاه، علاوه بر سخنرانی‌های پیش بینی شده، داوطلبان این فرصت را هم دارند تا با اعضای هیات‌علمی، کارکنان و دانشجویان فعلی دانشگاه تعامل و گفت‌وگو داشته باشند.

آموختنی‌های داوطلبان و دانش‌آموزان از «روز معرفی دانشگاه»

وی ادامه داد: در این رویداد ۲ روزه، سلسله سخنرانی‌هایی با حضور اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌های حاضر، درباره رشته‌های تحصیلی مختلف فنی مهندسی، شاخه‌های مختلف علوم پزشکی، علوم انسانی، هنر و علوم پایه تدارک دیده شده است.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز بیان کرد:روز معرفی دانشگاه چند هدف را دنبال می‌کند که مهمترین آن، آشنایی داوطلبان آزمون سراسری و دانش‌آموزان با رشته‌های فنی مهندسی، علوم تجربی و پزشکی، علوم انسانی، هنر و علوم پایه است؛ به این ترتیب داوطلبان، از رتبه‌های قبولی سال‌های گذشته در رشته‌های دایر در دانشگاه‌های استان مطلع می‌شوند.و به دانشجویان آینده فرصت می‌دهد پرسش‌های خود را از اعضای هیئات‌علمی و دانشجویان فعلی دانشگاه بپرسند و به درکی دقیق‌تر از زندگی دانشگاهی خارج از کلاس درس به دست آورند.

او ادامه داد: دانشگاه‌ها از روز معرفی دانشگاه برای برجسته‌کردن دوره‌ها، رشته‌ها و گرایش‌ها، امکانات آموزشی خود و خدمات پشتیبانی موجود استفاده می‌کنند که این بخش برای دانشجویان آینده‌ای که قصد دارند راجع به آینده‌ی تحصیلی خود تصمیم بگیرند، حیاتی است.

راجی اضافه کرد: در این رویداد دانش‌آموزان می‌توانند با مشاوران تحصیلی ملاقات کنند و راهنمایی‌های لازم را درباره‌ انتخاب رشته‌ی تحصیلی دریافت کنند و در خلال این مشاوره مسیر تحصیلی مناسب‌تر و متناسب با توانایی‌ها و علاقه‌های خود را پیدا کنند.

روزی برای معرفی دانشگاه‌های فارس به دانشجویان آینده

اصلاح تصورات داوطلبان از دانشگاه در ۲ روز

به گفته راجی، این رویداد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با واقعیت‌های زندگی دانشگاهی آشنا شوند و از طریق تجربه‌های عملی، تصورات غیرمناسب خود را اصلاح کنند.

وی افزود: «روز باز دانشگاه» یا روز معرفی دانشگاه، نه تنها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی در مورد فرصت‌های تحصیلی مختلف داشته باشند، بلکه به دانشگاه‌ها نیز کمک می‌کند تا ارتباطات خود را با جامعه گسترده‌تر کنند و به توسعه و ارتقاء کیفیت آموزش بپردازند.

روزی برای معرفی دانشگاه‌های فارس به دانشجویان آینده

مخاطب درهای باز دانشگاه شیراز چه کسانی هستند؟

به گفته مسئولان برپایی این رویداد، داوطلبانی که به دنبال انتخاب رشته و دانشگاه تحصیل خود در سال پیش رو هستند و دانش‌آموزان دبیرستان که به‌دنبال اطلاعات بیشتر درباره‌ فرصت‌های تحصیلی آینده‌شان هستند می‌توانند با شرکت در این برنامه به این اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

همان افرادی میهمان رویداد روز باز دانشگاه هستند که ممکن است هنوز تصمیم نهایی را درباره‌ رشته تحصیلی خود نگرفته باشند و به دنبال تجربه‌ای باشند که به آن‌ها کمک کند تا بتوانند با دید بازتری این تصمیم را بگیرند.

والدین داوطلبان و دانش‌آموزان را از دیگر مخاطبان این رویداد هستند؛ به گفته مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز، خانواده‌های دانش‌آموزان که به دنبال راه‌هایی برای حمایت از فرزندانشان در انتخاب بهترین مسیر تحصیلی هستند، می‌توانند مخاطب این برنامه باشند؛ روز معرفی دانشگاه می‌تواند فرصتی باشد تا آن‌ها با محیط دانشگاه آشنا شوند و درک بهتری از فرصت‌های موجود برای فرزندانشان داشته باشند.

علاوه‌بر این‌ها، افرادی هم که به دنبال اطلاعات بیشتر درباره‌ی سیستم آموزشی کشور یا شناخت فرصت‌های تحصیلی در رشته‌های خاص هستند، می‌توانند از روز معرفی دانشگاه بهره ببرند و با این فرصت ها آشنا شوند.

اندوخته‌های روز باز دانشگاه، برای دانشگاه‌های فارس

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز با بیان اینکه اجرای روز باز دانشگاه، فرصت‌های متعددی برای دانشگاه‌ها و دانشجویان آینده فراهم می‌کند، گفت: این رویدادها می‌توانند به شکل‌های مختلفی به توسعه و بهبود کیفیت آموزش کمک کنند.

او اظهار کرد: روز معرفی دانشگاه فرصتی برای دانشگاه‌ها فراهم می‌کند تا با دانشجویان آینده تعامل داشته باشند و اطلاعات جامعی در مورد فرصت‌های تحصیلی، امکانات، و فرهنگ دانشگاهی ارائه دهند.

به اعتقاد راجی این تعامل می‌تواند به افزایش آگاهی دانشجویان از دانشگاه و برنامه‌های تحصیلی آن کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha