معاون وزیر علوم از چهار طرح فرهنگی دانشگاه شیراز رونمایی کرد

شیراز - ایرنا - چهار طرح فرهنگی دانشگاه شیراز شامل  پژوهشکده دانشجویی، زیست بوم کسب و کار دانشجویی، طرح ویتامین ک، مرکز آموزش‌های فرهنگی، با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی دانشگاه شیراز روز سه شنبه در آیین رونمایی از طرح‌های فرهنگی جدید دانشگاه شیراز که با حضور عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، به معرفی این طرح‌ها پرداخت و گفت: پژوهشکده دانشجویی دانشگاه شیراز به منظور حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه دانشجویان و پاسخگویی به بخشی از نیازهای کشور و با تاکید بر حل مشکلات استان فارس تاسیس شده است.

حامد تقوایی افزود: این پژوهشکده شامل ۶ مرکز پژوهشی علوم انسانی، علوم پایه، هنر و معماری، فنی مهندسی، دامپزشکی و کشاورزی است که با اهداف ترویج و تقویت پژوهش های دانشجویی و فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای دانشجویان، توسعه فعالیت های پژوهشی و فناورانه انجمن های علمی، ارتقا دانش، مهارت و توانمندی دانشجویان، ارایه راه حل های نوآورانه برای صنایع کشور، تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند و معرفی و قدر دانی از پژوهشگران برتر دانشجویی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: زیست بوم کسب و کار دانشجویی یکی دیگر از طرح‌های اثرگذار دانشگاه شیراز است که با شعار هر دانشجو یک مهارت و با هدف شبکه‌سازی ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی، و فرهنگی در دانشگاه و سازمان های متولی امر آموزش و تولید در خارج از دانشگاه برای آموزش تخصصی و مهارت محور دانشجویان، ایجاد بستر ارایه تولید و عرضه محصولات و خدمات دانشجویی و کسب و کار، بسترسازی تشکیل هسته های فناور و نوآور و جهت دهی هسته‌ها ایجاد شد.

تقوایی اضافه کرد: این زیست بوم دانشجویی طی یک برنامه مدون به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد و به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند.

معاون وزیر علوم از چهار طرح فرهنگی دانشگاه شیراز رونمایی کرد

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز درباره طرح ویتامین ک، توضیح داد: در دنیای کنونی، با توجه ‌به ظهور تکنولوژی‌های نوین، مانند تلویزیون، ‌ماهواره، تلفن ‌همراه ‌و ‌اینترنت، ‌گفت‌وگوهای اینترنتی بیشتر بی‌هدف‌ و ‌بی‌برنامه انجام می‌شود و ‌بیشترین زمان را از قشر وسیعی از مردم می‌گیرد، در این شرایط توسعه ‌وترویج کتاب ‌وکتابخوانی امری ضروری به ‌نظر می‌رسد.

وی اظهار کرد: به منظور ‌ترویج کتابخوانی لازم است ‌برنامه‌های مؤثر، پویا و ‌منطبق‌ با واقعیت‌ها پیش‌بینی شود و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز با همین هدف، طرح تشویقی- ترویجی «ویتامین ک» را ویژه‌ی دانشگاهیان دانشگاه شیراز برگزار کرده است.

تقوایی گفت: ویتامین ک به دنبال آن است که برای مخاطبان خود زمینه تکامل و رشد در رویارویی با چالش‌ها، افزایش توان و توسعه ی اجتماعی فردی، کسب قدرت فردی برای مخاطبان خود از طریق علم و افزایش و رشد خلاقیت در فرد به ارمغان آورد.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز ادامه داد: مرکز آموزش‌های فرهنگی دانشگاه شیراز با نام «مهراد» از دیگر پروژه‌های فرهنگی دانشگاه شیراز است که به تازگی آغاز به کار کرد.

وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز براساس وظیفه‌ی ذاتی و قانونی خود بر آن شده تا مرکز آموزش‌های فرهنگی دانشگاه شیراز را با رویکرد و راهبرد «آموزش مهارت‌محور و کارآفرین، هنر متعهد و تمدن ساز و علوم انسانی اسلامی» ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان این جامعه‌ فرهیخته راه اندازی کند.

تقوایی اظهار کرد: امروز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان آموزش‌های غیررسمی در جذب استعدادها، شکوفایی توانمندی‌ها، افزایش تجربیات سودمند، ضرورت تولید علم و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و رشد معنویت بر اساس مبانی اسلامی از سوی دانشگاهیان نقش انکارناپذیری دارد و اهمیت و جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه را بیش از پیش نمایان می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha