پیگیری مطالبات پرستاران نباید خللی در ارایه خدمت به بیماران ایجاد کند
آرشیوی

بوشهر- ایرنا- سرپرست دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: درخواست‌های جامعه پرستاری به حق است اما شیوه پیگیری آنها نباید منجر به خلل در ارایه خدمت به بیماران و تعطیلی بخش‌های مراکز درمانی شود.

رسول عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: خط قرمز جامعه پرستاری، ایمنی ، سلامت بیماران و ارایه خدمت در شیفت ها است و هر رفتاری که بر کمیفت و کمیت این مهم خدشه وارد کند پذیرفتنی نیست.

وی افزود: متناسب سازی نیروی انسانی ، اصلاح ماخذ اضافه کاری و پرداخت مطالبات معوق از مطالبات جامعه پرستاری استان بوشهر است که این امر منجر به تجمع های صنفی در روز گذشته شد.

سرپرست دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: هم اینک جامعه پرستاری و مامایی مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاهی در این استان یکهزار و ۸۰۰ نفر هستند که با کمبود ۶۵۰ نفر نیرو روبرو است .

عباسی ادامه داد: این درحالی است که سالانه ۸۰ دانشجو از دانشکده پرستاری و مامایی استان بوشهر دانش آموخته می شوند و برای تامین این شمار نیرو در صورتیکه همکاری بازنشسته و منتقل نشود و همه دانشجویان نیز تمایل به همکاری با دانشگاه داشته باشند هشت سال زمان می برد تا افراد مورد نیاز تامین شود.

وی تصریح کرد: سالانه چند مورد مجوز استخدام پرستار به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر داده می شود اما بجای جذب نیروی جدید افراد شاغل طرحی و شرکتی تغییر وضعیت می شوند.

این مقام مسوول گفت: برای تامین نیروی مورد نیاز باید سهمیه جذب دانشجو در رشته های پرستاری و مامایی افزایش یابد.

عباسی افزود: مبلغ پرداخت بابت هر ساعت اضافه کاری برای پرستاران و مامایی ها در مقطع کارشناسی ۲۰۰ هزار ریال است که بدلیل جوابگو نبودن معیشت ایجاد انگیزه در این قشر نمی کند.

سرپرست دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بدلیل اینکه ماخذ پرداخت اضافه کار پرستاران مراکز بیمارستانی است و درآمد - هزینه بیمارستان ها نیز همخوانی ندارد امکان پرداخت به موقع همین رقم نیز فراهم نیست.

وی یادآور شد: ماخذ پرداخت اضافه کار پرسنل بیمارستانی و مراکز درمانی دانشگاهی باید مانند حقوق از خزانه تامین شود تا این مشکل به شکل ریشه ای حل شود .

عباسی ادامه داد: هم اینک جامعه پرستاری و مامایی استان بوشهر پنج ماه اضافه کار طلب دارند و بدلیل جوابگو نبودن درآمد دانشگاه حل این مشکل در سطح ملی باید تدبیر اساسی شود.

وی گفت: همه مشاغل از اهمیت برخوردار هستند اما بدلیل اینکه پرستاران و ماماها با سلامت و جان بیماران در ارتباط هستند رضایت مندی آنها از وضعیت معیشتی امری مهم و ضروری است که تحقق این مهم نیازمند عزم ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha