۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85573941
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی ملایر آماده بهره‌برداری است

همدان- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: هفت طرح و پروژه صنعتی و معدنی این شهرستان با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

"وحید فارسی‌جوکار" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با بهره‌برداری از این تعداد طرح صنعتی، زمینه اشتغال برای ۲۷۰ نفر مهیا شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل شرکت صدرا ذوب الوند( تولید فروسیلیسم) در شهرک صنعتی جوکار، فاز اول طرح توسعه کیهان پالایش الوند، طرح توسعه شرکت آسیا سیم، شرکت نخ و طناب، شرکت تعاونی دنیافلز ارغوان، شرکت تولید محصولات پلاستیکی و طرح توسعه تولید انواع نبات و آبنبات شرکت قند دِوایس است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر ادامه داد: شرکت صدرا ذوب الوند یکی از پروژه‌های مهم هفته دولت است که با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تُن فروسیلیس در سال در شهرک صنعتی جوکار احداث شده و برای ۱۷۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

فارسی بیان کرد: فاز اول طرح توسعه شرکت کیهان پالایش الوند نیز در زمینه پیش تغلیظ آندلوزیت و گارنت(افزایش خلوص چهار به ۱۰ درصد) با ظرفیت ۱۵۰ هزار تُن در سال افتتاح خواهد شد که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای معدنی و استخراج مواد معدنی در این شهرستان به ویژه آندلوزیت، گفت: ملایر سهم عمده‌ای در تولید و استخراج مواد معدنی دارد و شرکت کیهان پایش الوند نیز در این زمینه فعالیت می‌کند و با بهره‌برداری از طرح توسعه این واحد، برای ۱۵ نفر اشتغال به طور مستقیم ایجاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر ادامه داد: طرح توسعه شرکت آسیا سیم نیز با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال در زمینه تولید کشش مفتول با ظرفیت تولید سالانه یک‌هزار تُن، همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود و برای پنج نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

فارسی گفت: طرح توسعه کارخانه قند دِوایس در ناحیه صنعتی سامن در زمینه تولید انواع نبات و آبنبات با ظرفیت ۶۵۰ تُن و بسته‌بندی سویا، چای، خشکبار و زعفران با ظرفیت تولید یک‌هزار و ۸۳۶ تُن در سال آماده افتتاح است که زمینه اشتغال برای ۲۰ نفر را فراهم کرده است.

وی طرح تولید محصولات پلاستیکی(محمد امانی) با ظرفیت تولید ۸۱۰ تُن در سال و سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی چهار نفر، طرح تولید نخ و طناب با ظرفیت تولید ۹۰۰ تُن در سال و حجم سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی هشت نفر و شرکت تولید انواع فرفورژه و گلنرده درب و حفاظ با ظرفیت تولید سالانه ۴۸۰ تُن و اشتغالزایی ۱۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت برشمرد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲۲۰ واحد صنعتی فعال و هفت شهرک و نواحی صنعتی دولتی و خصوصی است و جایگاه مهمی در بخش صنعت و معدن و تجارت استان همدان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha