موفقیت یک مجموعه فناور در بومی‌سازی دیسک‌های دندانپزشکی

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی دیسک‌های دندانپزشکی مورد استفاده در ساخت روکش دندان با زیست سازگاری بالاتر با استفاده از نانو سرامیک شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مدیر عامل این مجموعه دانش‌بنیان در توضیح این محصول با بیان اینکه، لابراتورهای دندانپزشکی به سمت دیجیتال شدن حرکت می کنند افزود: به طوری که یا در مطب با اسکنر دندان بیمار و یا در لابراتور قالب با اسکنر اسکن می‌شود و در نهایت تصویر اسکن شده برای طراحی و تراش دیسک و ایجاد روکش استفاده می‌شود.

فلور شقایق با اشاره به اینکه یکی از ترکیبات اصلی این دیسک‌ها، زیرکونیا است که استحکام بالایی دارد افزود: مجموعه ما بیش از پنج سال است با انجام تحقیق و توسعه روی تولید محصول بلوک زیرکونیا فعالیت می‌کند؛ بنابراین از زیرکونیای نانویی برای تولید دیسک استفاده کردیم که منجر به تولید روکش‌هایی با زیست‌سازگاری بالاتر و شفافیت و ظاهر زیباتر شده است.

این دانش‌آموخته دکتری رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف افزود: برای ساخت این دیسک از نانوسرامیک زیرکونیا با بهترین کیفیت استفاده می‌شود. بنابراین دیسک تولیدی دارای خواص استحکامی بالاتر و ظاهری زیباتر نسبت به محصولات موجود در بازار است. استفاده از نانوسرامیک باعث می‌شود روکش‌های تهیه شده از این دیسک با بدن انسان سازگاری بیشتری داشته باشد.

این مجموعه فناور در سال گذشته موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شده است. در نتیجه نمایشگاه امسال فناور نانو در واقع اولین دوره از نمایشگاه نانو است که در آن شرکت خواهیم کرد.

دکتر شقایق گفت: با توجه به شرایط کسب وکار مجموعه، تمایل زیادی به همکاری‌های بین‌المللی داریم و پیش از این قصد داشتیم در نمایشگاه‌های خارج از کشور شرکت کنیم. با توجه به این که در نمایشگاه نانو امسال هیئت‌های خارجی زیادی حضور دارند و همچنین نشست‌های کسب و کار با کسب‌وکار متعددی برنامه‌ریزی شده است، به این نتیجه رسیدیم برای حضور در این نشست‌ها برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی هدف اصلی حضور این مجموعه دانش بنیان در نمایشگاه امسال نانو را معرفی فناوری دیسک‌های دندانپزشکی به بازار خارج از کشور عنوان کرد و افزود: فروش لیسانس یا تولید مشترک از جمله چشم‌اندازهایی است که برای کسب و کار خود در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم در نمایشگاه نانو این فرصت برای ما ایجاد شود.

این فعال حوزه دانش بنیان می‌افزاید: هرچند امکان حضور لابراتورهای دندانپزشکی در نمایشگاه نانو کم است اما از بُعد بین‌المللی بودن نمایشگاه، روی امکان ایجاد ارتباطات بین المللی حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم. همچنین به دنبال جذب سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی هستیم.

وی با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان دارای رقبای چینی جدی در بازار است افزود: البته کیفیت و قیمت ما قابل رقابت با محصولات خارجی است و از این نظر مزیت رقابتی وجود دارد.

دکترشقایق همچنین گفت: هم اکنون بر بازار برخی از کشورها از جمله عراق و عمان متمرکز شده‌ایم و رایزنی‌هایی هم با طرف‌های خارجی انجام شده است تصریح کرد: محصول فناورانه ما به طور کامل تولید داخل بوده و آزمون های مرتبط با سرامیک های دندانی یعنی ISO۶۸۷۲:۲۰۱۵ را با موفقیت و کیفیت بالا گذرانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha