آخرین جزئیات شیرین‌سازی آب دریای خزر در گلستان

گرگان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه برای تامین آب آشامیدنی ساکنان غرب استان، منابع آب زیرزمینی و شیرین‌سازی آب دریا هدف‌ قرار دارد، آخرین جزئیات شیرین‌سازی آب دریای خزر را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، ایرج حیدریان روز چهارشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: مدل‌سازی شیرین‌سازی آب دریای خزر ۱۵ هزار مترمکعب است که مجوز زیست محیطی و مدل مالی اخذ شده و به زودی مجوز خرید تضمینی شیرین‌سازی آب خزر توسط سازمان برنامه و بودجه صادر خواهد شد.

به گفته وی؛ برای تامین آب شرب شرق استان گلستان روی منابع آب زیرزمینی، سد نرماب و سد قره‌چای و برای تامین آب شرب غرب گلستان روی منابع آب زیرزمینی و شیرین‌سازی آب دریا هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، نیاز آب آشامیدنی گلستان در افق سال ۱۴۲۵ را حدود ۱۸۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: با توجه به این مساله، برنامه‌ریزی ما برداشت ۷۴ میلیون مترمکعب آب در بخش منابع آب زیرزمینی، ۷۱ میلیون مترمکعب در بخش آب سطحی و ۳۶ میلیون مترمکعب از آب‌های نامتعارف دریا است.

آخرین جزئیات شیرین‌سازی آب دریای خزر در گلستان

حیدریان به افتتاح و آغاز ساخت ۳۱ پروژه به ارزش سه هزار و ۱۹ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در گلستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۱۰ پروژه به ارزش هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال افتتاح و ساخت ۲۱ پروژه نیز با اعتبار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی احداث مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی گرمابدشت و تاسیسات فنی و خطوط انتقال به ارزش هزار و ۵۰ میلیارد ریال، افتتاح ۲ حلقه چاه در گرگان را از جمله پروژه‌های قابل افتتاح شرکت آب منطقه‌ای گلستان در هفته دولت امسال برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از ساماندهی و لایروبی ۱۱۸ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان خبر داد و گفت: ۲۷ هزار مترمکعب مخزن آب شرب از هفته دولت پارسال تا امسال در گلستان ایجاد شده است، همچنین راه‌اندازی ۲۲ هزار مترمکعب مخزن دیگر در دستور کار قرار دارد که برخی از آنها تا پایان سال افتتاح می‌شود.

حیدریان خاطرنشان کرد: زهکشی ۲ هزار هکتار از اراضی گلستان در دهه فجر ۱۴۰۳ به‌بهره‌برداری می‌رسد، همچنین احداث زهکشی در سه هزار هکتار از اراضی گلستان تا دهه فجر ۱۴۰۴ در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha