۵۳ درصد مدارس تحویلی امسال با مشارکت خیران ساخته شده‌است

تهران- ایرنا- مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه تعهدات خیرین مدرسه‌ساز به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۵۳ درصد مدارس تحویلی امسال با مشارکت خیران ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جعفری روز چهارشنبه در آستانه سال جدید تحصیلی اظهار کرد: در سال‌های گذشته خیرین مدرسه‌ساز تلاش‌های خوبی را در سطح کشور داشتند که نشان از تعامل مناسب میان وزارت آموزش و پرورش جامعه خیرین مدرسه ساز بود و حضور وزیر آموزش و پرورش در محافل و جلسات استانی باعث دلگرمی خیرین شد.

وی افزود: تعهدات خیران از ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید یعنی تعهدات خیرین سه برابر شد که این اقدام بزرگی بود و همچنین در چند سال اخیر بیش از ۵۰ درصد مدارس با مشارکت خیرین است.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز با تاکید بر اینکه همین امسال ۵۳ درصد مدارس تحویلی با مشارکت خیرین ساخته است، ادامه داد: خیرین از سال ۷۷ به میدان آمدند و نخستین تعهد آنها ۱۷ میلیارد تومان بود اما امروز این میزان تعهد به بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان رسیده است.

جعفری یادآور شد: امیدواریم با انجام تعهدات به موقع دولت که ۵۰ درصد را باید دولت و ۵۰ درصد دیگر اعتبارات را خیرین تامین کنند و البته خیرین تاکنون به تعهدات خود عمل کرده‌اند. اگر این کار صورت گیرد امیدواریم تعهدات به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز با حدود ۴۰۰ مجمع خیرین در کشور و خارج از کشور و همچنین یک تشکل بزرگ در امارات عربی متحده توانسته مورد اعتماد مردم قرار گیرد و با ایجاد کمیسیون‌های مختلف سعی شده تا از نیروهای معتبر استفاده کنیم.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز افزود: همچنین در دو سال گذشته کمیسیون مدرسه‌یاری هم ایجاد شده که خیرین در اداره مدارس هم کمک کنند تا به ارتقای کیفی آموزش و پرورش هم کمک شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha