۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85574788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جنگل کاری سنواتی در ۲۸۰ هکتار از اراضی خراسان شمالی در دست اجرا است

بجنورد- ایرنا- رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ شمالی گفت: طرح جنگل کاری های سنواتی، فضای سبز و پارک جنگلی اکنون در سطح ۲۸۰ هکتار از اراضی استان در دست اجرا است.

شهرام عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: آبیاری، مراقبت، وجین و هرس درختان برای چهار شهرستان گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و سملقان در دست انجام است و با توجه به شرایط اقلیمی آب و هوای استان تا دی ماه امسال به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: بیشترین سطح اجرای طرح جنگل کاری های سنواتی در گرمه به مساحت ۱۳۵ هکتار و کمترین در جاجرم با ۱۵ هکتار است.

رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ شمالی گفت: طرح جنگل کاری در ۲ بخش آبیاری و واکاری شامل اصلاح، گودبرداری، کاشت نهال کاری است و سعی می شود قبل از فصل یخبندان کشت نهال ها به اتمام برسد.

وی ادامه داد: ۲۵ میلیارد ریال اسناد خزانه از محل طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس شمال و جنگل کاری های استانی برای این طرح تخصیص داده شده است.

عسگری تاکید کرد: حفظ و توسعه فضای سبز از مهمترین وظایف سازمان جنگل ها است و در فصل تابستان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه که نیاز به مراقبت و آبیاری دارند، اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

جنگل های خراسان شمالی در گستره ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جزو جنگل های حفاظتی کشور محسوب می شود.

۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان جزو ناحیه رویشی هیرکانی و الباقی جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی محسوب می شود که گونه های ارس، افرا کرکو، زالزالک، ولیک و بلوط را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha