۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85574948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ هزار شناسنامه در قزوین تعویض می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت:بیش از ۶۰۰ هزار شهروند بالای ۱۵ سال در استان دارای شناسنامه جلد قرمز هستند که با برنامه ریزی صورت گرفته برای تعویض آنها اقدام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا افسری روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار مرکز صدور شناسنامه های الکترونیکی استان های زنجان و قزوین در شهر زنجان، افزود:هم اکنون استان قزوین یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که با توجه به نزدیکی استان به پایتخت ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از مهاجران و اتباع خارجی هستند.

افسری با بیان اینکه سازمان ثبت احوال باید با به روزرسانی آمارها نقش خود را در تصمیم گیری ها و مدیریت بهتر کشور ایفا کند، گفت: این سازمان هم اکنون مقطع تاریخی مهمی را سپری می کند و با اجرای طرح های در دست اجرا به سازمانی نوین تبدیل خواهد شد.

وی گفت: این اقدامات مبنایی برای اجرای طرح شهروند الکترونیک در دولت الکترونیک خواهد بود که به پروژه نسبی و سببی ثبت احوال گره خورده است و کار بسیار نوینی محسوب می شود و منشا برکات فراوانی است.

این مسوول با بیان اینکه پیش از این در تلاش بودیم تعویض شناسنامه های جلد قرمز را با همراهی شرکت پست در استان اجرا کنیم، ادامه داد: هزینه بالای ایجاد فضای لازم و از طرفی فراهم کردن ابزار سخت افزاری مورد نیاز بسیار دشوار بود.

وی با بیان اینکه در نهایت تصمیم بر این شد این کار مهم در استان زنجان انجام شود، اظهار داشت: ادارات ثبت احوال استان های زنجان و قزوین جدا از هم نیستند و هدف آنها خدمت رسانی مطلوب به گروه های هدف است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: هم افزایی ۲ استان موجب خواهد شد تا رضایتمندی مردم حاصل شود که این موضوع از ابعاد مختلف اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه به رغم این اقدامات تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اظهار داشت: فعالیت های ثبت احوال طی چند سال گذشته برای ارتقای سطح خدمات خود و رسیدن به نقطه هدف شتاب بیشتری گرفته است.

افسری گفت: ثبت احوال نقش مهمی در کشور ایفا می کند و برای به روز رسانی اطلاعات پایگاه جمعیتی استان و کشور انجام چنین طرح هایی ضروری است.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون صدور گواهی الکترونیکی ولادت به صورت آزمایشی(پایلوت) در استان زنجان انجام می شود که تداوم آن به استقرار دولت و شهروند الکترونیک منتهی می شود.

طبق برنامه‌ریزی‌ها تا ۲ سال آینده، بیش از یک میلیون شناسنامه جلد قرمز افراد بالای ۱۵ سال در استان‌های زنجان و قزوین با همکاری شرکت پست تعویض می‌شود.

به این منظور امروز مرکز صدور شناسنامه های الکترونیکی استان های زنجان و قزوین در شهر زنجان آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha