۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85574895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون شناسنامه جلد قرمز در استان‌های زنجان و قزوین تعویض می‌شود

زنجان -ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها تا ۲ سال آینده، بیش از یک میلیون شناسنامه جلد قرمز افراد بالای ۱۵ سال در استان‌های زنجان و قزوین با همکاری شرکت پست تعویض می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ژاله چیان روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار مرکز صدور شناسنامه های الکترونیکی استان های زنجان و قزوین در شهر زنجان، افزود: امروز با افتتاح این مرکز، صدور شناسنامه های افراد بالای ۱۵ سال در استان زنجان و قزوین به طور رسمی آغاز شد.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور در چند سال گذشته در حوزه خدمت رسانی به شهروندان تحولاتی داشته است، اضافه کرد: این سازمان تلاش کرده است خدمات بهتر و مطلوبتری را به مردم ارائه کند.

این مسوول با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف سازمان ثبت احوال، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در مدت زمان کمتر است، ادامه داد: یکی از طرح‌ها و اقدامات سازمان تجمیع، صدور و چاپ شناسنامه در یک مرکز بوده است.

ژاله چیان با بیان اینکه به همین منظور طی چند ماه گذشته مراکزی در استان ها ایجاد شده است، گفت: مقرر شد صدور و چاپ شناسنامه ‌های جلد قرمز افراد بالای ۱۵ سال استان‌های زنجان و قزوین در یک مرکز در استان زنجان انجام شود.

وی اظهار داشت: این کار مزایای زیادی دارد از جمله اینکه تمامی فرایندهای کار در یک مرکز انجام و از طرفی نظارت ها نیز دقیقتر اعمال می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: شرکت پست نیز در این برنامه نقش آفرین است و تعامل دوسویه ای را با سازمان ثبت احوال خواهد داشت و همانند کاری که در توزیع کارت هوشمند ملی انجام داد برای شناسنامه نیز اجرا خواهد کرد.

ژاله چیان اظهار داشت: شرکت پست استان به کمک ثبت احوال آمده است تا تمامی درخواست‌های مردمی در این بخش با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

به گفته این مسوول، در مدت ۲ سال ۴۴۰ هزار شناسنامه قدیمی در استان زنجان و ۶۰۰ هزار شناسنامه در استان قزوین تعویض و توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که این تعداد شناسنامه در کمترین زمان ممکن و با نظارت بیشتر به دست مردم برسد، اظهار داشت: این اقدام مهم با همکاری ادارات ثبت احوال استان‌های زنجان و قزوین و شرکت پست این دو استان انجام خواهد شد.

ژاله چیان، اشتغالزایی، کاهش میزان ترددهای درون شهری و مدت زمان صدور تا توزیع شناسنامه و به روز رسانی نشانی افراد را از مزایای مهم این طرح اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر امکان ثبت و توزیع روزانه ۵۰۰ درخواست شناسنامه جدید در این مرکز وجود دارد که این میزان متناسب با شرایط افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha