احداث پایانه‌های صادرات مطالبه جدی فعالان اقتصادی استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: احداث پایانه‌های صادرات مواد معدنی و میوه و تره‌بار در بنادر به‌عنوان یکی از مطالبات جدی فعالان این استان است که این اقدام در راستای برنامه هفتم توسعه و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب بر اهمیت اقتصاد مبتنی بر دریا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خورشید گزدرازی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نقش بندر" دیر" به‌عنوان قطب صادراتی و ترانزیتی به کشور قطر اظهار کرد: بخش عمده‌ای از صادرات به قطر شامل میوه و تره‌بار است و ایجاد یک پایانه صادراتی و سردخانه مدرن در این بندر ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات قطری به استان بوشهر و استقبال آن‌ها از ایجاد این پایانه افزود: تاسیس یک بندر ویژه صادراتی و سردخانه‌ای که علاوه بر محصولات ایرانی، بتواند محصولات کشورهای اوراسیا و ترکیه را نیز برای صادرات به قطر نگهداری کند، مورد تاکید قرار گرفته که این مهم باید از طریق جذب سرمایه‌گذار محقق شود.

گزدرازی همچنین به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در تولید خرما و گوجه‌فرنگی اشاره و گفت: ایجاد پایانه صادراتی در این استان می‌تواند نقش مهمی در صادرات محصولات استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا و جنوب شرق آسیا ایفا کند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تصریح کرد: با وجود کارخانه‌های سیمان و معادن مختلف در استان و ظرفیت‌های کارخانجات و معادن استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در جنوب کشور می‌تواند به توسعه صادرات و اشتغال‌زایی کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید

اتاق بازرگانی بوشهر معین تجاری ایران و بنگلادش شد

اتاق بازرگانی بوشهر از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی حمایت می‌کند

وی افزود: در این زمینه اتاق بازرگانی بندر بوشهر آمادگی خود را برای همکاری در جذب سرمایه‌گذار جهت ایجاد این ۲ پایانه اعلام می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha