داوطلبان کنکور با دانشگاه امیرکبیر آشنا شدند

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85575019
داوطلبان کنکور با دانشگاه امیرکبیر آشنا شدند

تهران- ایرنا- همایش آشنایی با رشته‌های فنی مهندسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از داوطلبان آزمون سراسری و والدین آنها برگزار شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این همایش با سخنرانی دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه، دکتر مهدی رفیع زاده معاون آموزشی، دکتر ایمان شریفی رئیس اداره استعدادهای درخشان و المپیادها و سایر مسئولان دانشگاه برگزار و طی آن رشته های دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور اساتید دانشکده های مختلف معرفی شد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای حضور در این همایش فراخوانی را از ۱۲ مرداد منتشر کرده بود و علاقه‌مندان از میان داوطلبان کنکور باید برای حضور در آن ثبت‌نام می‌کردند.

داوطلبان کنکور با دانشگاه امیرکبیر آشنا شدند


دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۸ دانشکده، مهندسی برق، پلیمر، دریا، ریاضی و علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع، عمران، شیمی، متالورژی، مواد، معدن، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، نساجی، پزشکی، فیزیک و مهندسی انرژی، شیمی و مدیریت دارد.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار شد. نوبت اول روزهای ۶ و ۷ ردیبهشت با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد بودند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کردند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد بودند.

افزون بر این، نوبت دوم کنکور روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر با رقابت در مجموع ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر نیز مرد بودند و به عبارت درصدی، ۶۳ درصد این داوطلبان زن و ۳۷ درصد مرد بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha