کلیدواژه‌ها اصلی‌ترین ترفند کلاهبرداران سایبری است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) پایتخت نسبت به ترفند کلاهبرداران برای اعطای سود تضمینی دلاری با بهره‌گیری از برخی کلیدواژه‌ها در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه بسیاری از کاربرانی که طعمه مجرمین سایبری قرار می‌گیرند سواد فنی و کافی ندارند، گفت: اصلی‌ترین دلیل اینکه کاربران حوزه رمزارز طعمه مجرمان سایبری قرار می گیرند نخست ناآگاهی و ناتوانی برای ساخت کیف پول دیجیتال (Wallet) و اعتماد به دیگران است که این ریشه بسیاری از پرونده‌های سایبری در حوزه رمزارز است.

کلیدواژه‌ها اصلی‌ترین ترفند کلاهبرداران سایبری است

رییس پلیس فتا تهران بزرگ برخی کلیدواژه‌ها را از اصلی‌ترین ترفندهای کلاهبرداران سایبری دانست و ادامه داد: کلید واژه‌هایی در بستر فضای مجازی به ویژه در تلگرام تحت عنوان سود تضمینی، سود دلاری تضمینی، سود دلاری تضمینی ماهانه و روزانه وجود دارد؛ هر کجا این کلیدواژه هایی مشاهده کردید بدانید قطعا کلاهبرداری است.

سرهنگ معظمی گودرزی همچنین به پایتخت‌نشینان هشدار داد که فریب کلاهبرداران حرفه ای که اکثرا در کانال‌های تلگرامی حوزه رمز ارز با وعده سیگنال دهی در کمین آنها نشسته اند، نخورند زیرا بسیاری از کاربران علم کافی در حوزه رمز ارز ندارد.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: به نهادهای رگولاتور و قانونگذار جهت رفع خلاهای قانونی و صدور دستورالعمل در حوزه رمز ارز درخواست همکاری داده ایم. به جهت جلوگیری از به یغما رفتن اموال شهروندان و تضییع حقوق عامه مردم در شرایط کنونی ریسک سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بالاست و تاکنون مجوز فعالیتی برای هیچکدام از صرافی‌های رمزارزی به صورت رسمی از سوی نهادهای قانونی به پلیس فتا اعلام نشده است.

وی همچین رایج‌ترین ترفندهای مجرمان سایبری در حوزه رمز ارز را ایجاد کیف پول دیجیتال توسط افراد غیر و در اختیار قراردادن رمز ورود به دیگران، تبلیغ توکن های جعلی و فاقد ارزش (پامپ و دامپ)، سرمایه گذاری شبکه ای با وعده پرداخت سود دلاری، ماهیانه، روزانه و غیره، جذب سرمایه با وعده ترید و ماینینگ و سپس عدم پاسخگویی فرد دریافت کننده، اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha