فرماندار: هشترود ۱۰ مدرسه اتاقکی دارد

مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود با بیان اینکه ۱۰ مدرسه اتاقکی در این شهرستان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی و خیران مدرسه‌ساز دست به دست هم دهند و تعداد مدارس کانکسی را به صفر برسانند. 

«فرید قشلاقی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مدارس این شهرستان به خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر لزوم احداث مدارس جدید و حذف این مدارس اتاقکی، ۷۰ مدرسه این شهرستان هم به تعمیر و نوسازی نیاز دارد.

وی تعداد مدارس هشترود را ۱۴۶ باب عنوان کرد و ادامه داد: ۲۵ مدرسه این شهرستان با قدمت بیش از ۴۰ سال در حال تخریب بوده و به صورت فوری به تجدیدبنا نیازمند است.

فرماندار هشترود همچنین توجه ویژه اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی نسبت به تکمیل و تجهیز طرح‌ها و مراکز آموزشی این شهرستان را خواستار شد.

«قشلاقی» ابراز امیدواری کرد که در مهر سال جاری برخی از مدارس نیمه‌تمام در مناطق روستایی هشترود تکمیل شده و به آموزش و پرورش شهرستان تحویل داده شود.

فرماندار: هشترود ۱۰ مدرسه اتاقکی دارد
در صورت اهتمام مسئولان، امکان بهره‌برداری از برخی مدارس در حال احداث هشترود طی مهر سال جاری وجود دارد

وی اضافه کرد: متاسفانه مدرسه روستای «باباکندی رود» بخش مرکزی هشترود از سال ۱۳۹۶ توسط اداره‌کل نوسازی مدارس و خیران در حال احداث بوده و هنوز تکمیل نشده است.

فرماندار هشترود این را هم بیان کرد: این مدرسه تنها مدرسه این روستاست و دانش‌آموزان آن اکنون در مدرسه فرسوده و غیراستاندارد تحصیل می‌کنند.

«قشلاقی» در مورد مدرسه روستای «قویون‌قشلاقی» هم گفت: این مدرسه کاملا تجهیز شده اما تحویل داده نشده است و دانش‌آموزانش سال گذشته در حسینیه روستا تحصیل کردند.

وی از مسئولان امر خواست تا نسبت به رفع مشکل تحویل این مدرسه اقدام کنند تا دغدغه دانش‌آموزان و اولیای روستا طی مهر سال جاری رفع شود.

به گزارش ایرنا مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی به دنبال سال‌ها فعالیت افراد خیر در منطقه و با هدف جلب مشارکت و کمک‌های مردمی در امر ساخت و نوسازی مدارس طی سال ۱۳۷۸ تاسیس شد و علاوه بر احداث دهها باب مدرسه در آذربایجان‌شرقی، چندین مدرسه نیز در استان‌های محروم سراسر کشور احداث کرد.

بر همین اساس انتظار می‌رود تا توجه ویژه نسبت به رفع محرومیت‌های برخی از شهرستان‌های استان خودشان از جمله هشترود و چاراویماق داشته باشند و برای آغاز فصل دیگری از فعالیت‌های این مجمع آستین بالا بزنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha