ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ۱۵۰ تونل حماس در محور فیلادلفیا را منهدم کردیم

تهران – ایرنا – وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یاوه‌سرایی جدید خود ادعا کرد که نظامیان این رژیم ۱۵۰ تونل در محور فیلادلفیا بین مصر و نوار غزه را منهدم کرده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «یواو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: گردان رفح از نیروهای جنبش حماس را نیز شکست دادیم.

ادعای گالانت در حالی است که مقاومت فلسطین همچنان به ضربات خود به نظامیان اشغالگر در نوار غزه ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به بی توجهی «بنیامین نتانیاهو» به وضعیت اسرای صهیونیست افزود: اسرای اسرائیلی برای نتانیاهو فقط یک کالای مصرفی هستند.

این رسانه صهیونیستی، تاکید نتانیاهو بر کنترل محور صلاح الدین (فیلادلفیا) در مرز مصر و غزه را در مذاکرات آتش بس یادآور شد و ادامه داد که وی به حفظ حیات سیاسی خود فکر می کند و این محور فقط یک بهانه است. او خواهان توافق نیست.

این در حالی است که مصر نیز مخالف حضور رژیم اشغالگر در محور صلاح الدین است و دوشنبه شب، یک منبع مصری گفت که قاهره مخالف حضور رژیم صهیونیستی در این محور است و خواستار عقب نشینی ارتش این رژیم از این محور و نیز گذرگاه رفح است.

سرتیپ «سمیر فرج» کارشناس مصری در این باره گفت: طبق معاهده صلح میان مصر و اسرائیل، محور فیلادلفیا به طول ۱۴ کیلومتر باید خالی از نیروهای نظامی باشد و در طرف دیگر در مصر، باید ۷۵۰ نیروی گارد مرزی این کشور امنیت مرزها را تامین کنند.

وی ادامه داد: به این موضوع در معاهده صلح میان مصر و اسرائیل اشاره شده، بنابراین خواسته تل آویو درباره استقرار نیروهای نظامی در آن از نظر بین المللی قابل قبول نیست.

این سرلشگر بازنشسته مصری اضافه کرد: توافق میان مصر و اسرائیل در سال ۲۰۰۵ بر آزادی تردد میان غزه و مصر اشاره دارد.

این کارشناس امور نظامی و راهبردی تاکید کرد: اوضاع در محور فیلادلفیا باید طبق توافق صلح باشد و مصر از توافقات امضا شده درباره رفح و فیلادلفیا کوتاه نمی آید.

وی درباره اهرم فشار مصر برای تضمین معاهدات نیز گفت: کمیته مشترک میان مصر و اسرائیل وجود دارد که به تخلفات رسیدگی می کند. همچنین مصر می تواند به دادگاه بین المللی و شورای امنیت روی آورد و اقدامات بیشتری انجام دهد تا در نهایت اسرائیل کوتاه بیاید.

در همین رابطه منابع رژیم صهیونیستی گزارش دادند که مصر حتی حاضر نیست موضع این رژیم را در قبال موضوع فیلادلفیا به جنبش حماس منتقل کند.

این در حالی است که پیشتر تارنمای میدل‌ایست آی مدعی شده بود که قاهره و تل‌آویو توافق کرده‌اند که در ازای باز شدن گذرگاه مرزی رفح، نظامیان رژیم صهیونیستی اجازه حضور در مرز مصر و غزه را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha