۲ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85575588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش تراکم ساخت و ساز در بجنورد معطل مطالعات ترافیکی 

بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: صدور مجوز برای افزایش تراکم ساخت و ساز در مرکز خراسان شمالی معطل نتیجه مطالعات ترافیکی است. 

سیدمحمدعلی کشمیری روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توسعه شهر بجنورد به صورت عمودی، نیاز ساخت و ساز این شهر است، این شهر از ۲ دهه پیش و با مرکز استان شدن، مهاجر پذیربوده و جمعیت آن افزایش یافته است از این رو بلندمرتبه سازی نیاز اساسی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تراکم و موافقت با افزایش یک طبقه در ساخت و سازها از یک دهه پیش مطرح شده و مدیران شهری در این زمینه پیگیر بودند اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

شهردار بجنورد افزود: اکنون نیز موافقت با افزایش تراکم و اضافه شدن یک طبقه در ساخت و ساز در معابری که مستعد بلندمرتبه سازی است در حال پیگیری است، در این زمینه منتظر نتیجه مطالعات ترافیکی شهر بجنورد هستیم.

وی با بیان اینکه مشاور شهرداری بجنورد در حال مطالعه ترافیک شهر است و این طرح در مراحل پایانی است گفت: نتیجه مطالعات ترافیکی شهر باید به کمیسیون ماده پنج استانداری ارائه شود تا در زمینه افزایش تراکم تصمیم لازم گرفته شود.

کشمیری تعدیل قیمت زمین و مسکن، رغبت برای سرمایه گذاری در ساخت و ساز و خدمات رسانی بهتر به شهروندان را از مزایای بلندمرتبه سازی عنوان کرد و افزود: تاکنون مجوز برای افزایش تراکم در این شهر داده نشده است.

وی درباره افزایش تراکم برای ساخت و ساز در بافت فرسوده گفت: افزایش یک طبقه در ساخت و ساز در محدوده بافت فرسوده به عنوان مشوقی برای بهسازی این مناطق ناکارآمد، مورد موافقت قرار گرفته است اما ساخت و ساز در خارج از بافت فرسوده، مجوزی برای افزایش تراکم ندارد و این دوگانگی در ساخت و ساز محسوب می شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha