۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85575689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۱ آزمایشگاه تشخیص پزشکی و درمان در کردستان فعالیت دارد

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۷۱ آزمایشگاه تشخیص پزشکی و درمان در استان فعالیت دارد که ۴۳ مورد آن مربوط به بخش خصوصی و مابقی دولتی است.

به گزارش ایرنا، دکتر فریدون عبدالملکی روز پنجشنبه در کارگاه آشنایی با سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه پزشکی با تمرکز بر iso۱۵۱۸۹_۲۰۲۲ در سنندج اظهار کرد: فرآیند تشخیص، نوع و ادامه درمان بسیار مهم و تلاش همکاران آزمایشگاهی در این موضوع غیرقابل انکار است.

وی ارتقا کیفیت آزمایشگاهی را گامی برای افزایش رضایتمندی و خدمت بهتر به مردم کردستان دانست و افزود: اوایل انقلاب در سطح کشور تنها شاهد فعالیت ۶۰۰ آزمایشگاه بالینی بودیم اما اکنون تقریبا ۶ هزار آزمایشگاه با افزایش ظرفیت ۱۰ برابری در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ۶۰ درصد فعالیت آزمایشگاهی در کشور را در حوزه بخش خصوصی اعلام و اضافه کرد: همکاری بخش دولتی و خصوصی امروزه توانسته است نیازهای مردم را به شکل مطلوبی برآورده کند.

عبدالملکی با بیان اینکه فعالیت آزمایشگاهی در استان کردستان در اوایل انقلاب از میانگین کشوری نیز پایین تر بود، ادامه داد: اکنون این وضعیت بسیار خوب و ارتقا یافته است.

وی با اشاره به خدمات رسانی مطلوب حوزه آزمایشگاهی در دهه اخیر، افزود: توجه به گواهینامه ایزو ۱۵۱۸۹ که معتبرترین استاندارد جهانی است ما را در جهت رسیدن به سلامت مردم، نزدیکتر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به کسب اعتبارات بسیار خوب در این حوزه در استان اشاره داشت و بر لزوم تدوام پیشرفت و ارتقا کیفیت در خدمات رسانی بهتر به مردم تاکید کرد.

گواهینامه ISO ۱۵۱۸۹ استاندارد تدوین شده سازمان بین المللی ISO برای آزمایشگاه طبی است و این گواهینامه الزامات مربوطه کیفیت، همینطور مهارت در آزمایشگاه پزشکی را مشخص می‌کند که آخرین ورژن آن ۲۰۲۲ است.

همچنین iso۱۵۱۸۹ توسط آزمایشگاه های پزشکی می تواند در توسعه سیستم های مدیریت کیفیت خود و ارزیابی صلاحیت مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha