۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبر: 85575800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای خون به یاد شهیدان نینوا را فراموش نکنیم

۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبر: 85575800
اهدای خون به یاد شهیدان نینوا را فراموش نکنیم

سمنان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون سمنان با اشاره به پویش نذر اهدای اهدای خون در ماه‌های محرم و صفر گفت: پایگاه‌ انتقال خون دامغان در روز اربعین، پایگاه‌های انتقال خون سمنان و گرمسار در روز رحلت پیامبر اکرم(ص) و پایگاه شاهرود در روز شهادت امام رضا(ع) پذیرای متقاضیان شرکت در پویش نذر خون است.

محسن طاهریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت پایگاه‌های منتخب انتقال خون استان سمنان ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و خون‌گیری از متقاضیان تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: شهروندان در قالب پویش نذر خون می‌توانند در اقدامی خداپسندانه در ماه‌های محرم و صفر به یاد سید و سالار شهیدان و شهدای نینوا خون اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون فقط حدود ۲۰ دقیقه وقت اهداکننده را می‌گیرد، اضافه کرد: در پایگاه‌های اهدای خون شهرستان‌های سمنان و شاهرود هشت تخت و شهرستان‌های دامغان و گرمسار چهار تخت برای پذیرش اهداکنندگان مهیا است.

اهدای خون به یاد شهیدان نینوا را فراموش نکنیم

مدیرکل انتقال خون سمنان با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون به عنوان یک ارزش و هنجار اجتماعی، افزود: ماه‌های محرم و صفر و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی از بزرگترین فرصت‌ها برای تبیین و ترویج مباحث فرهنگی و اجتماعی در جامعه است و اهدای خون به عنوان یک کار نجات‌بخش می‌تواند در این ایام مورد توجه بیشتر شهروندان قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون سمنان تاکید کرد که همه صاحبان فکر، وعاظ، مداحان، نخبگان فرهنگی و رسانه ها در حمایت از پویش نذر خون به کمک بیایند و فرهنگ اهدای خون را به عنوان یک مساله منطبق با ارزش های دینی همچون ایثار و فداکاری، در جامعه تبیین و ترویج کنند.

به گزارش ایرنا، خون اهدایی شهروندان برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، مجروحان تصادف، زایمان، بیماران تالاسمی و هموفیلی استفاده می‌شود.

نوع آزمایش‌های به عمل آمده از خون‌های اهدایی شامل هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری های مقاربتی است.

افراد بالای ۱۸ تا ۶۰ سال در صورت تشخیص پزشک مستقر در پایگاه های انتقال خون می‌توانند خون اهدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha