۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85575801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان بارش در زنجان ۳.۸ درصد کاهش یافت

۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85575801
میزان بارش در زنجان ۳.۸ درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۳۱ مرداد امسال ۲۹۳.۸ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه گذشته ۴.۶ درصد افزایش و در بلند مدت ۳.۸ کاهش یافته است.

محمدرضا رحمن نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش کشور نیز در سال زراعی جاری برابر با ۲۳۰ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد و در بلند مدت یک درصد افزایش داشته است.

این مسوول با اشاره به پیش بینی میزان بارش در استان از دوم تا نهم شهریور سال جاری، گفت: طبق این بررسی ها میزان بارش در نیمه غربی و جنوبی استان در حد نرمال و در مناطقی از شمال و شرق استان تا پنج میلیمتر کمتر از نرمال پیش بینی می شود.

به گفته رحمن نیا، کاهش بارندگی در بخش هایی از استان های همجوار نیز پیش بینی می شود و در مجموع میزان بارش در شهریور سال جاری کمتر از نرمال در استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در خصوص وضعیت بارش ها در فصل پاییز امسال، گفت: داده‌های اقلیمی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد میزان بارش کمتر از نرمال خواهد بود اما اطلاعات جدید در این زمینه با بررسی نقشه ها به روز رسانی و اعلام خواهد شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است.

کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha