۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85575805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۰ هزار زائر اربعین از مرز باشماق تردد کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از زمان آغاز طرح پیاده روی اربعین بیش از ۸۰ هزار زائر از مرز باشماق مریوان تردد کرده‌اند.

فرزاد حسنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس آخرین آمار، ۴٢ هزار و ٢۶۵ زائر از طریق مرز باشماق مریوان از کشور خارج و ٣٧ هزار و ٨۶٠ نفر از این مرز به کشور وارد شده اند.

وی با بیان اینکه مجموع تردد زائران از این مرز نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است، گفت: گشت‌های راهداری این اداره کل در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و به صورت مستمر تا پایان ایام اربعین حسینی در محورهای استان و به ویژه در محورهای تردد زائران اربعین مستقر بوده و درحال انجام وظیفه هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران تاکید کرد: در راستای سهولت در تردد، زائران از همان مرزی که از کشور خارج شده اند، به خاک کشور بازگردند.

وی با تاکید بر اجرای پویش چشم به راهیم در مرز باشماق مریوان گفت: این پویش با هدف کمک به ارتقای ایمنی و کیفیت سفر زائران، فرهنگ‌سازی و با تاکید بر نقش سرنشینان و هموطنان در ایمنی سفرهای جاده‌ای و ارائه نکات ضروری به رانندگان و سرنشینان اجرا می‌شود.

مرز باشماق برای سومین سال است که به عنوان محل تردد زائران اربعین و عزیمت به کربلای معلی تعیین شده است.

مرز باشماق در ۱۷ کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان نیز در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha