۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85575836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ نفر در روستاهای خوسف زیر پوشش همیار سالمند قرار گرفتند

بیرجند- ایرنا- فرماندار خوسف گفت: پویش «همیار سالمند» در روستاهای این شهرستان از هفته گذشته اجرایی شد و در مرحله اول ۶۰ نفر زیر پوشش قرار گرفتند.

سید علی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوسف سالمندترین شهرستان خراسان جنوبی است و خانه سالمندان هم ندارد لذا اجرای پویش «همیار سالمند» در روستاها، امید به زندگی را برای افراد ناتوان افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح افراد سالمند تنها در روستاها که توان انجام کارهای شخصی و پخت غذای گرم را ندارند شناسایی شدند لذا در مرحله اول همیاران ۲ وعده غذای گرم در هفته برای این افراد تهیه می کنند.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه در مراحل بعد با افزایش کمک خیران توزیع غذای گرم در هفته به پنج وعده افزایش خواهد یافت عنوان کرد: برآورد اولیه برای اجرای ماهانه طرح با پنج وعده غذایی در هفته، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که فعلا ۴۰۰ میلیون ریال آن از طریق خیران کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین شده است.

وی تاکید کرد: با جذب کمک‌های بیشتر از سوی خیران می‌توان به گسترش طرح در سطح شهرستان امیدوار بود و قابل تعمیم به دیگر استان‌ها نیز است.

حسینی یادآور شد: این افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از دیگر حمایت ها برخوردار می‌شوند اما پویش «همیار سالمند» به افراد در تهیه غذای گرم کمک می‌کند.

وی این پویش را پویشی به طور کامل مردمی دانست و گفت: نیازمند حضور همه مردم برای به نتیجه رساندن طرح هستیم.

فرماندار خوسف از همه افرادی که می‌توانند برای رفع مشکلات سالمندان اقدام کنند، برای پیوستن به این پویش دعوت و اظهار امیدواری کرد: خیران می‌توانند برای اهدای کمک‌ها و شرکت در این پویش به کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خوسف مراجعه کنند.

طبق آخرین آمار ارایه شده ۷۰ هزار سالمند در خراسان جنوبی زندگی می کنند که ۱۰ درصد از جمعیت استان هستند و خراسان جنوبی از این حیث رتبه ۱۱ کشوری را دارد.

سند سالمندان استان خراسان جنوبی اوایل سال گذشته به تصویب رسید که ۶ هدف، ١٣ راهبرد و ١۴۶ برنامه عملیاتی دارد.

خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و خوسف در ۳۵ کیلومتر مرکز استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha